آتش به جان مزارع و گندم زارهای کهگیلویه و بویراحمد افتاد
آتش به جان مزارع و گندم زارهای کهگیلویه و بویراحمد افتاد
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی از چند روز گذشته تاکنون در برخی مزارع و گندم زارهای استان سبب از بین رفتن دست رنج کشاورزان شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از تسنیموحید محمدی تبار  با اشاره به آتش سوزی های چند روز اخیر در مزارع کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این آتش سوزی ها تاکنون در چندین نقطه از این استان سبب از بین رفتن دست رنج کشاورزان شده است.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: چند روز پیش در برخی مزارع کشاورزی شهرستان چرام و امروز در چهارراه گشین -چاه تلخ شهرستان باشت که هر دو از مناطق محروم استان هستند شاهد این آتش سوزی ها بودیم.
محمدی تبار عنوان کرد: در آتش سوزی امروز که با همت مردم، بسیج، دهیاری و شورای اسلامی و با پیگیری فرماندار و شهردار باشت کنترل شد، خسارت زیادی به کشاورزان این منطقه وارد شد.
نیروهای تخصصی آتش نشانی تهران به کمک جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد می شتابند
آتش در مراتع و مزارع کهگیلویه و بویراحمد؛ سرمایه هایی که خاکستر شدند+ تصویر
اعزام نیروهای آتش نشانی پایتخت برای اطفاء حریق جنگل های زاگرس
وی ابراز کرد: آتش سوزی مزارع کشاورزی جزو حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی محسوب نمی شود و متاسفانه اگر کشاورز مزرعه و باغ خود را بیمه محصولات کشاورزی نکند راهی دیگری برای جبران این خسارت ها نیست.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مکاتبات مدیریت بحران در حوادثی از این قبیل برای جبران خسارت تاکنون نتیجه ای در بر نداشته زیرا دولت معتقد است که کشاورز باید زراعت، دام و باغ خود را بیمه کند.