انتقاد محمد بهرامی از عدم مدیریت مناسب بحران سیل درمرکز استان
انتقاد محمد بهرامی از عدم مدیریت مناسب بحران سیل درمرکز استان
دکتر محمد بهرامی منتخب مرکز استان در مجلس شورای اسلامی از عدم مدیریت مناسب بحران سیل اخیر در بعضی مناطق شهری و روستایی انتقاد و خواستار تسریع در جبران خسارات و توجه ویژه به روستاییان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی شد.

محمد بهرامی در یادداشتی با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط و وضعیت اب و هوایی استان بروز چنین بارشهایی دور از انتظار نیست افزود؛ عدم مدیریت مناسب بحران سیل اخیر و غافلگیری برخی مسئولین پذیرفتنی نیست و خواستار تسریع در جبران خسارات و توجه ویژه به روستاییان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی شد.

به گزارش صبح دنا،محمد بهرامی در این یادداشت نوشت :

 

باران در نگاه مردم دیار ما با توجه به جغرافیا و نوع زیستی که داشته ایم ، رحمت بزرگ الهی بوده است و برای باریدنش دست ها به دعا برده می شود چراکه حاصل باران در زندگی مردم و در طبیعت و خاصه برای کشاورزان و دامداران و باغداران خیر و برکت و روزی است .

 

به سبب بارش های رحمت الهی در این ایام نوروز خداوند را شکرگزار هستیم و از مسئولین و افرادی که دلسوزانه کنار مردم هستند ، صمیمانه تشکر می نماییم و در جاهایی غافلگیری رخ داده قابل درک است اما در جاهایی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و خسارتی که به سبب این بارش ها به مردم و خاصه روستانشینان تحمیل شده ، مایه ناراحتی و نگرانی و تعجب است . درک این موضوع که حاصل زحمات سالانه‌‌ی یک کشاورز یا باغدار یا افرادی که طرح پرورش ماهی دارند ، در اثر یک بارش و عدم امکانات و توجه عوامل مربوطه ، از دست می رود ، در این زمانه و با توجه به هشدارهای هواشناسی و تکرار آن در سالهای قبل ، جای نگرانی و پرسش دارد . از آب گرفتگی معابر و جاده ها و خانه ها تا قطعی برق و گاها آب و گاز و دیگر مشکلات در شهر تا مشکلات روستا و عشایر که در نتیجه عدم صحیح مدیریت ها و نبودن زیرساخت های مناسب به ویژه راهها و مسیرهای ارتباطی است ، در اقلیمی که وضعیت آب و هوایی آن مشخص است ، این سوال همیشگی را در ذهن مردم تداعی میکند که ؛ مدیریت بحران چیست ؟ دوراندیشی و حضور به موقع و کارآمد چه نقشی در این مدیریت ها دارد ؟

 

دیدن ماهی هایی که در اثر بارش ها و سیلاب ها جلوی چشمان صاحب طرح با آن همه سرمایه ، تلف می شوند ، دل هر انسانی را به درد می آورد و دهها مثالی که با اندوهی بلند می توان به آنها اشاره کرد و افسوس خورد .

 

البته که افراد و مدیران دلسوزی پای کار هستند اما وقت آن رسیده که از این مشکلات و چالش های تکراری عبور کنیم . لذا از همه‌ی افراد و دستگاههای مرتبط تقاضا دارم با یک برنامه علمی و تخصصی و یک همت بلند جهت رفع مشکلات و بحران های اینچنینی بیشتر و بهتر از قبل کنار مردم باشند . قبل از وقوع حوادث و بحران ها تدبیر و دوراندیشی داشته باشند ، در زمان وقوع کنار مردم باشند و بعد از اتمام اینگونه بحران ها ، خسارت وارده به مردم را جبران نمایند . جبران خسارات نباید فراموش یا به درازا بکشد چراکه گاها بخش قابل توجهی از زندگی و اقتصاد یک خانواده در این بحران ها از دست می رود که حاصل عمری تلاش و انرژی و وقت بوده است . اگر این خسارات جبران نگردد علاوه بر زخم های مالی و اقتصادی وارده ، بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان ما در حوزه های مختلف با دلسردی و بی اعتمادی مواجه می شوند که این امر خاصه در این سالها که سالهای جهش تولید است ، کند کردن حرکت چرخ های تولید داخلی و افزایش نرخ بیکاری در جامعه است .

 

با همدلی و مدیریت صحیح رحمت الهی را به زحمتی برای مردم تبدیل نکنیم و بگذاریم ترانه باران برای این دیار و این آبادی همچنان شنیدنی باشد .