دانستنی های حقوقی/ابطال مبایعه نامه چیست؟
دانستنی های حقوقی/ابطال مبایعه نامه چیست؟
ابطال مبایعه نامه چیست؟ نوشته ای کوتاه در باب مسائل مهم حقوقی، به قلم وکیل پایه یک دادگستری میثم جاودان مطلق

مبایعه نامه یکی از انواع سند عادی است که برای انجام معامله استفاده می شود. در طی تنظیم مبایعه نامه باید دو طرف معامله نسبت به قبول آن به توافق برسند. علاوه براین ثمن معامله و شروط ضمن آن باید برای هر دو طرف روشن باشد.
فسخ مبایعه نامه به راحتی قابل انجام نیست و این فسخ باید از طریق شروط ضمن عقد و خیارات صورت گیرد. بدلیل اهمیت این شروط ضمن عقد قرارداد میبایست با کارشناسان امر مشورت نمود. در صورتی که یکی از طرفین یا هر دو طرف قصد فسخ مبایعه نامه را داشته باشند، باید اظهارنامه مربوط به فسخ و قصد خود از ابطال مبایعه نامه را به دادگاه تسلیم کنند، تا در رابطه با شرایط ابطال مبایعه نامه تصمیمات مشخصی گرفته شود.
دعوی مطرح شده دربار مبایعه نامه در زمره دعوی مالی قرار می گیرد. آیا وکیل متخصص برای دعوای ابطال مبایعه نامه لازم است در جهت تشخیص تخلف از شرایط مبایعه نامه و همچنین مواردی که باعث ایجاد حق ابطال می شود لازم است تا از مشاورین و وکلای متخصص در این حوزه بهره برد.
به طور خاص وکیل پایه یک دادگستری و وکیل ملک در موارد مطرح شده دارای تجربه هستند که روند رسیدگی به دعاوی را سرعت می بخشد و مانع بروز اختلافات ناشی از آن میشود.