برنامه های شورای ترافیک، روانسازی ترددهای نورزی باشد
برنامه های شورای ترافیک، روانسازی ترددهای نورزی باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه های شورای ترافیک استان روانسازی و کاهش تصادفات در ترددهای نوروزی باشد.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، علی محمد روستا روز دوشنبه در نشست شورای ترافیک که به بررسی طرح‌های شهرستان‌های بویراحمد و گچساران اختصاص داشت، بر اجرایی شدن مصوبات این شورا تاکید کرد و گفت از هم اکنون برنامه ریزی و اقدامات لازم برای روانسازی ترافیکی در ایام نوروز مورد توجه است.

روستا عنوان کرد که باید طبق برنامه های زمانبندی شده مصوبات شورای ترافیک را عملیاتی و اجرایی کنیم و شورای ترافیک شهرستان ها بطور مستمر برگزار و موضوعات ترافیکی را بررسی کنند.
معاون عمرانی استانداری به در پیش بودن سال نو اشاره و با تاکید بر سرعت بخشیدن به پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و راهداری در شهرستان گچساران افزود: در کمربندی گچساران  مشکلات متعدد ترافیکی و بالا بودن تصادفات مواجه‌ایم که شهرداری و پلیس راه اقدامات لازم را تا قبل از فرا رسیدن سال جدید انجام دهند.

وی بیان کرد: راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدامات خوبی در شهرستان گچساران انجام دادند و همین موضوع کاهش ۳۵ درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته را در این شهرستان بنا به آمار راهداری به دنبال داشته است.

روستا اظهار داشت: تقاطع هزار و یک شب یکی از حادثه‌خیزترین نقاط در شهر گچساران است که رفع این نقطه حادثه‌خیز در دستور کار راهداری قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری در بررسی پروژه‌های شورای ترافیک شهرستان بویراحمد بر رفع نقاط حادثه خیز در محور یاسوج-اصفهان و محور پاتاوه به دهدشت تاکید کرد و گفت: بخشی از روشنایی تونل‌های محور پاتاوه به دهدشت از جمله محور پات انجام گرفته است و مابقی نیز انجام می‌شود.
روستا تاکیدکرد: اصلاح تقاطع گندی خوری در محور پاتاوه به دهدشت از دیگر ضروریات است که دستگاه‌های مربوط نسبت به اصلاح این تقاطع حادثه‌خیز اقدام کنند.

وی با اشاره به بازدید استاندار از کمربندی یاسوج در منطقه چنارستان طی دو هفته گذشته گفت: برخی از اهالی چنارستان در حوادث رانندگی این نقطه جان خود را از دست دادند که در بازدید استاندار نصب سرعت‌گاه و ایجاد پل هوایی مورد تاکید بود که هر چه سریعتر مصوبات در این زمینه توسط راهداری استان عملیاتی شود.

معاون استاندار بر تکمیل پل سوم و چهارم بشار تاکید کرد و گفت: نسبت به وضعیت پل سوم بشار اخطارهای لازم را به راه و شهرسازی دادیم و از شهرداری خواستیم هر چه سریعتر پروژه پل چهارم را به نتیجه برسد.

وی با اشاره به احداث پل پنجم بشار بلوار کشاورز گفت: احداث این پل یک ضرورت است اما تکمیل و به نتیجه رساندن پل های سوم و چهارم بشار ضروری تر است.

روستا عنوان کرد: در حال‌حاضر پروژه ای مانند پل چهارم بشار دارای پیشرفت بیش از ۸۰  درصد است و چند سال است که وعده تکمیل و افتتاح آن داده می شود و در چنین شرایطی که هنوز پل هایی با پیشرفت بالا را به نتیجه نرساندیم پل جدیدی تعریف نشود.

روستا خواستار احداث پل آیت الله ملک‌حسینی شد و گفت: معارضات مانع اجرای این پروژه شده است که با همکاری شهرداری نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

شهردار یاسوج هم گفت: پل چهارم بشار قبل از عید نوروز ۱۴۰۳ تکمیل ‌ و در اختیار مردم قرار داده می شود.

کیوان آشنا بر احداث پل پنجم بشار بلوار کشاورز تاکید کرد و گفت: احداث پل پنجم بشار در کاهش ۳۰ درصدی ترافیک مرکز استان موثر است.