درخواست مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه قضا و انتظامی برای شناسایی مسببان آتش سوزی در مزارع و مراتع
درخواست مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه قضا و انتظامی برای شناسایی مسببان آتش سوزی در مزارع و مراتع
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد خواستار شناسایی افراد متخلفی که اقدام به آتش سوزی مزارع، منابع طبیعی ،جنگل و محیط زیست می شوند از دستگاه قضایی و انتظامی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبلح دنا به نقل از فارس نیوز ./وحید محمدی تبار امروز  در گچساران از مهار آتش سوزی در مزارع و گندمزارهای در چهار راه گشین – چاهتلخ باشت خبر داد.
وی ادامه داد: امروز ۱۴ خرداد ماه مصادف با سی و یکمین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی خبر آتش سوزی در مزارع و گندم زارهای جمعی کشاورز فقیر و بی بضاعت که زندگی و امرار معاش شان اندکی گندم و جو دیم هست به گوش رسید.
مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این آتش سوزی پس از چند ساعت تلاش به همت مردم، بسیج و جوانان، دهیاری و شورای اسلامی و پیگیری فرماندار شهرستان و شهردار باشت کنترل شد.
محمدی تبار با بیان اینکه این آتش سوزی خسارت زیادی به مزارع کشاورزی منطقه وارد کرده است، افزود: متاسفانه محصول کشاورزان در آتش خباثت و خیانت برخی از افراد سودجو جزغاله شد.
وی با بیان اینکه متاسفانه کشاورزان محصولات کشاورزی و مزارع خود را بیمه نمی کنند، عنوان کرد: متاسفانه اگر کشاورز مزرعه، باغ و محصولات خود را بیمه نکنند راه جبرانی هم جز بیمه نیست وخسارت وارده به مزارع در هنگام آتش سوزی جز حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی به شمار می آید و مکاتبات متعدد قبلی مدیریت بحران، نتیجه ای نداشته چرا که دولت معتقد است که کشاورز باید زراعت ،دام ،باغ و … خود را بیمه نماید.
محمدی تبار در این راستا خواستار شناسایی و پیگیری افراد متخلف از سوی مسوولان امنیتی، سیاسی و انتظامی شد، و گفت: مسوولان قضایی و انتظامی افرادی که اقدام به آتش سوزی در مزارع و منابع طبیعی و جنگل و محیط زیست می کنند را با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری کنند و این جنایتکاران به منابع ملی و مردم را شناسایی و به دستگاه قضایی برای اشد مجازات معرفی کنند.