صحنه سازی از حادثه خائیز با هدف زیر سؤوال بردن مدیریت بحران
صحنه سازی از حادثه خائیز با هدف زیر سؤوال بردن مدیریت بحران
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه های غرب تلاش داشتند با صحنه سازی های غیر واقع از حادثه خائیز مدیریت بحران و نظام را زیر سؤوال ببرند.

به گزارش  پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری فارس حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امروز در بازدید از کوه خائیز با ابراز نگرانی از حادثه آتش سوزی در خائیز اظهار داشت: کار دشواری بود اما به لطف خداوند و تلاش همه جانبه مسؤولان و اقشار مردمی مهار شد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشترک بودن منطقه محل وقوع حادثه گفت: سهل انگاری هایی در استان همسایه وجود داشت و گسترش آتش سوزی و سرایت به حوزه کهگیلویه را در پی داشت.
وی اضافه کرد: طبق برخی شنیده ها کسانی متوجه آتش سوزی شده بودند اما با بی خیالی از آن گذشتد از دستگاه قضایی می خواهیم با چنین افرادی که در این امر سهل انگاری داشتند برخورد شود.
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: نشر اکاذیب در فضای مجازی و صحنه سازی رسانه های غرب با انتشار برخی کلیپ های بی ربط به حادثه خائیز جنگ روانی بود و با هدف زیر سؤوال بردن مدیریت بحران صورت گرفت.
وی با بیان اینکه اگر امکانات و تجهیزات کافی وجود داشته باشد و در مواقع بروز حادثه به سرعت مدیریت شود بحران به وجود نمی آید اما متاسفانه گاهی دیده می شود انفعالی عمل می شود و بعد از ایجاد بحران برای مدیریت آن تلاش می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی تأمین امکانات و تجهیزات مقابله با چنین حوادثی را ضروری خواند و با اشاره به احتمال وقوع حوادث مشابه گفت: مهارت آموزی مهم است می بایست نیروی تخصصی در این مواقع وارد عمل شود.
وی ادامه داد: نیروهای پاره وقت برای پایش منطقه در فصل آتش سوزی بکار گرفته شود تا نقاط را زیر نظر داشته باشند و در صورت بروز حادثه به سرعت عملیات اطفای حریق آغاز شود.