یک رسانه عبری: جمعیت دوستی عمان و اسرائیل تشکیل شد
یک رسانه عبری: جمعیت دوستی عمان و اسرائیل تشکیل شد
یک روزنامه صهیونیستی ادعا کرد در راستای عادی‌سازی روابط بین مسقط و تل‌آویو جمعیت دوستی اسرائیل و عمان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا ، رسانه‌های عربی به‌نقل از روزنامه یسرائیل هیوم گزارش دادند، روند سازش و عادی‌سازی روابط بین کشورهای منطقه و اسرائیل همچنان ادامه داشته است و به امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مغرب منتهی نخواهد شد بلکه کشورهای دیگری نیز به آن خواهند پیوست.

در همین راستا دو تاجر اسرائیلی که به زبان عربی مسلط هستند اخیراً جمعیت دوستی اسرائیلی ـ عمانی را تأسیس کرده‌اند که هدف از آن تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو طرف است.

 

این دو تاجر معتقدند اقتصاد عمان بر پایه نفت و گازی طبیعی استوار بوده است و ۹۰ درصد از صادرات این کشور را این دو محصول تشکیل می‌دهند اما پادشاهی عمان به‌شکل قدرتمندی به‌سوی توسعه کشاورزی پیش می‌رود و به‌دنبال توسعه توانمندی فناوری های‌تک برای ۵ میلیون شهروند خویش است.

 

یسرائیل هیوم همچنین فاش کرد، عمانی‌ها به واردات فناوری اسرائیلی در بخش آب علاقه نشان داده است و آمادگی خود را به‌شکلی غیررسمی برای عقد قرارداد ابراز داشته‌اند.

 

جمعیت دوستی اسرائیلی با هدف معرفی عمان به اسرائیلی‌ها و بالعکس تأسیس شده است به‌خصوص که در زمان حاضر شرایط به‌سوی مثبت شدن پیش رفته است و عمانی‌ها هم به برقراری این روابط ابراز علاقه نشان می‌دهند.