دو ادعای عجیب و تامل برانگیز محمد بهرامی/فعالین سیاسی و اجتماعی شفاف تر صحبت کنند
دو ادعای عجیب و تامل برانگیز محمد بهرامی/فعالین سیاسی و اجتماعی شفاف تر صحبت کنند
رضا ناظری سردبیر پایگاه خبری صبح دنا طی یادداشت کوتاهی به گفتگوی اختصاصی محمد بهرامی با یکی از رسانه های محلی پرداخت و آن را مورد نقد قرار داد

به گزارش صبح دنا در هفته ای که گذشت متن نسبتا طولانی با عنوان گفتگوی اختصاصی دکتر محمد بهرامی با یکی از رسانه های استان در خروجی این سایت قرار گرفت که در واقع میتوان آن را بیانیه تبلیغاتی مربوط به انتخابات پیش رو دید تا یک گفتگوی اختصاصی و دو طرفه. از آن جهت که هیچ گفتگویی رد و بدل نشده است و او به صورت مُتَکَلِّم وَحدَه سخن رانده است و ادعاهای قابل توجهی داشته است.

اگر از شعار های خوش رنگ و لعاب که جز گریز ناپذیر این دست نوشته ها با محتوای تکراری مانند نفی طایفه گرایی،لزوم ایجاد پروژه های کلان و جذب بودجه عبور کنیم به دو ادعای جدید و عجیب از محمد بهرامی میرسیم که هر خواننده را به فکر وا میدارد و افق دید نویسنده را برای وی هویدا می سازد.

اول آنکه چندین بار در ابتدا و انتهای متن یاد شده او مدعی است که کهگیلویه و بویراحمد دومین اقتصاد کشور بعد از استان تهران قرار دارد.محمد بهرامی در ضمن این نوشته به منبع این ادعا و شاخص های ارزیابی اشاره ای نمی کند و صرفا این ادعای مبهم و شگفت آور خود را به صورت برجسته ای برای اولین بار منتشر می کند و باعث حیرت همگان می شود.
بسیار منطقی است اگر از  او بخواهیم در این خصوص ابهام زدایی کرده و به مخاطبان رسانه های جمعی بگوید مطابق کدام آمار و شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد یک شبه در رده دوم کشوری قرار گرفته است؟ تا رسانه ها از پوشش کامل این اتفاق خوش یمن غفلت نورزند و بر این دستاورد بزرگ و ستودنی ببالیم.
شوربختانه باید بدانیم استان کهگیلویه و بویراحمد طبق آمار موثق اقتصادی از لحاظ نرخ تورم،بیکاری و میزان اثر گذاری در تولید ناخالص داخلی وضعیت قابل تمجیدی ندارد و با آنچه کمال مطلوب استان است فرسنگها فاصله دارد .اگر ملاک ارزیابی ها آمارهای رسمی منتشر شده طی سالهای قبل باشد میتوان بر این سخن محمد بهرامی خرده گرفت و به او یادآور شد که در ارائه این قبیل ادعاها دقت بیشتری به خرج دهد.

حال ادعای دیگری که نیاز به بررسی در قالب آمار  ندارد و به وضوح با چشم غیر مسلح هم میتوان آثار آن را در شهر دید جمعه بازار و تمام حواشی آن است.ورق های فلزی و آسفالت داغ در تابستان و سرمای سوزان در زمستان تنها عایدی جمعه بازار برای کسبه آن بوده که طی سال گذشته جهش عوارض آن، برای کسبه سختی های بیشتری رقم زده  و آنها را بارها به کف خیابان کشانده است .
حتی بخواهیم به اختصار مصائب حاصل از ایجاد جمعه بازار را برای شهر نوپای یاسوج  برشمریم بی شک در این مقال نمی گنجد و خود مطلبی عریض و طویل خواهد بود. آنچه واضح است این که خلاص شدن از این بازار غیر استاندارد متضمن هزینه های مادی و معنوی هنگفتی خواهد بود که در زمان احداث آن اندک توجهی به آن نشده است.

اکنون باید فرصت را مغتنم شمرد  و دید کسی که جمعه بازار یاسوج را یک دستاورد بزرگ برای خود می داند چشم انداز او به مسائل کلان مملکت چه خواهد بود و اگر روزگاری از توالی شکست های سنگین انتخاباتی رهایی یافت و به عنوان قانونگذار پا به عرصه سیاست گذاشت باید منتظر چه عملکردی باشیم!

صبح دنا با تمسک به رسالت مقدس اطلاع رسانی خود آمادگی انتشار هرگونه جوابیه و نقد را بر این مطلب داشته و مطالب ارسالی خارج از نوبت در ستون ویژه این پایگاه خبری منتشر خواهد شد.