فعالین سیاسی اجتماعی نوظهور و بازار داغ انتخابات
فعالین سیاسی اجتماعی نوظهور و بازار داغ انتخابات

دمادم به انتخابات مجلش شوارای اسلامی نزدیک و نزدیکتر می شویم و تب و تاب انتخاباتی کاملا در زیر پوست شهرهای استان رخنه کرده است و تصور یک حضور حداکثری تاریخی مانند دوره های قبل در استان سر افراز کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نیست. مانند سابق فعال شدن رسانه های با مجوز و […]

دمادم به انتخابات مجلش شوارای اسلامی نزدیک و نزدیکتر می شویم و تب و تاب انتخاباتی کاملا در زیر پوست شهرهای استان رخنه کرده است و تصور یک حضور حداکثری تاریخی مانند دوره های قبل در استان سر افراز کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نیست.
مانند سابق فعال شدن رسانه های با مجوز و بی مجوزی که خروجی آنها عملا تا کنون صفر بوده است و اکنون دست به کار شده اند تا باز هم تنور انتخابات را داغ و داغ تر کنند دیگر پدیده عادی و قابل هضمی شده است .
اما نمود جالب توجه چند ماه اخیر، رشد قارچ گونه فعالین سیاسی اجتماعی است که اغلب با یک توییت معنا دار وارد صحنه می شوند و با پشتیبانی لینک پراکن ها در فضای مجازی می خواهند به عالم و آدم بگویند که هویدا شدن یک نامزد احتمالی را باید هرچه سریع تر جشن بگیرند.
بعد از ظهور با یک توییت معنادار نوبت به عکس های انتخاباتی تکراری میرسد که لوزامش یک دفترچه ،خودکار و یک میز چوبی ترجیحا قهوه ای بیش نیست و هنر عکاس می شود یک عکس نه چندان جالب که بین همه فعالین سیاسی اجتماعی مشترک است و اگر این عکس چاشنی پیام های تبریک آنها نباشد گویی امتیاز لحاظ شده برای آن را از دست داده اند.
حال،دیگر فعال سیاسی اجتماعی عزیز باید گوش به زنگ باشد و مناسبت ها را پشت سر هم تبریک و تسلیت بگوید و چیزی که زیاد است پایگاه خبری و تحلیلی که عهده دار مابقی ماجرا می شوند و کافی است این فعال عزیز اشاره ای بکند تا فضای مجازی سرشار از پیامهایی باشد که عمدتا از اینترنت برداشته شده اند و فعال عزیز به خود حتی زحمت نگارش آن را نداده است.
حال یک‌ سوال اساسی که از این نامزدهای احتمالی نوظهور باید پرسید این است که بدون دانش مدیریتی و سوابق اجرایی مرتبط چگونه می خواهند به بهارستان برسند و در امر مهم قانونگذاری مشارکت فعال داشته باشند؟آیا بهتر آن نیست که این امر مهم را به اهلش واگذارند و اجازه دهند که کهنه کارهای اجرایی و سیاسی، صدای مطالبه خواهی مردم در قوه مقننه باشند‌؟
گرچه با دقت در روایت مقام معظم رهبری از توصیه پیامبر اعظم(ص) که خطاب به جناب ابوذر  فرمودند: «اِنّی اَراکَ ضَعیفاً» من جنابعالی را در مدیریّت، ضعیف می‌بینم. خیلی آدم خوبی هستی، مجاهد فی‌سبیل‌الله، رُک‌گو، و آسمان بر راست‌گوتر از او سایه نیفکنده، زمین راست‌گوتر از او را بر خودش حمل نکرده؛ اینها همه به‌جای خود محفوظ، امّا شما آدم ضعیفی هستی.
«فَلاتُؤَمَّرَنَّ عَلی اِثنَین» حالا که آدم ضعیفی هستی، مواظب باش بر دو نفر هم ریاست نکنی! یعنی پیدا است آن ضعفی هم که حضرت فرمودند، ضعف در مدیریّت است؛ یعنی تو آدمی‌هستی که مدیریّت نداری؛ اگر چنانچه بر دو نفر یا بیشتر ریاست پیدا کردی، نمی‌توانی کار آنها را به سامان برسانی.همین روایت کافیست که منویات پدرانه رهبر معظم انقلاب حجت را بر ما تمام کند که اگر در خود شایستگی لازم را برای این کار را نمیبینیم وارد گود انتخابات نشویم و اجازه بدهیم افراد کاردان و کارکشته در این امر بسیار مهم قدم بگذارند تا وجودشان سبب خیری باشد برای مشکلاتی که گریبانگیر استان کهگیلویه و بویراحمد است