جنگ، ظلم و جنایت در هر نقطه‌ای از جهان مورد تایید نظام و انقلاب اسلامی نیست
جنگ، ظلم و جنایت در هر نقطه‌ای از جهان مورد تایید نظام و انقلاب اسلامی نیست
حجت الاسلام موسوی اعظم ضمن تاکید بر اینکه جنگ، ظلم و جنایت در هر نقطه‌ای از جهان مورد تایید نظام و انقلاب اسلامی نیست، گفت: ولی همین اکراینی ها بیشترین حضور را در عراق برای نابودی مردم ایران، در سوریه برای نابودی مردم آن کشور و در دیگر جاها داشتند.

به گزارش صبح دنا، حجت الاسلام «سید علی صالح موسوی اعظم» امروز ( ۵ فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام علی علیه السلام فرمود «ای بندگان خدا پارسا باشید، از کارهای حرام رویگردان و واجبات را با اشتیاق و رغبت تمام و خالصانه برای خدا به جا بیاورید، پیش از این که مرگ به سراغ شما بیاید و فرصت ها را از دست ندهید، به سراغ اعمال صالح، نیک و خداپسند بشتابید».

 

امام جمعه موقت یاسوج گفت: انسان به واسطه فرصتی که در اختیار دارد، به واسطه اعمال حسنه، طاعت، عبادت، خودسازی، دوری از همه معاصی و انجام همه واجبات می تواند در مسیر رستگاری گام بردارد.
وی در ادامه، با بیان اینکه عمره جای حج واجب را نخواهد گرفت، افزود: اگر هزاران بار عمره مفرده را به جای بیاوریم علی‌رغم ثواب بسیار و محاسنی که خداوند برای عمره گذاران منظور فرموده، ولی عمره جای حج واجب را نمی گیرد.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم یادآور شد: در انجام واجبات باید از یکدیگر پیشی بگیریم، اعمالی که انجام می دهیم در سرای دیگر همیشگی بوده و به همراه انسان خواهد بود.

 

خطیب موقت جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید فانیها را فدای باقی ها بکنیم، افزود: بعضی از اعمال ما که برای دنیا انجام می‌شود فانی بوده و نباید اعمال فانی را جایگزین اعمالی که برای آخرت انجام می دهیم، بکنیم.

 

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه در دنیای امروزی بسیاری از جوانان خود را از والدین و بزرگان داناتر می‌دانند و کمتر به والدین و انسان های مسن احترام می‌گذارند، این بدبختی فرا روی جوان ها بوده و باعث سقوط و انحطاط آنها خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم خاطرنشان کرد: بسیاری از مرگ و میرهای زودرس به واسطه همین بی احترامی ها به دیگر اقشار جامعه است.

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه «هر پیری را از هر قوم، طایفه و مذهبی که دیدی او را احترام کنید»، ادامه داد: انسان باید آمادگی لازم را برای سفر آخرت داشته باشد.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: دعای پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام دعای مقبوله بوده، همان طور که شفاعت قرآن پذیرفته است، شفاعت و درخواست امام معصوم (ع) برای شیعیان از حضرت حق نیز پذیرفته شده است.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم یادآور شد: خداوند بندگان خود را بیهوده خلق نکرده و بر عهده آنها تکالیف و وظایفی قرار داده است.

 

امام جمعه موقت یاسوج در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی پیوسته مورد تایید مراجع عظام تقلید یکی بعد از دیگری بوده، افزود: سیاست، علم، تدریس و تبلیغ حضرت امام (ره) مورد رضایت خداوند بود، ولی امام (ره) نخست عابد به تمام معنا بود و هر کاری را انجام می‌داد به خاطر خدا بود و این باعث پیروزی انقلاب شد.

 

وی تاکید کرد: سال ۴۲ همه عالم کفر برای حفظ دستگاه حاکمیت طاغوتی در ایران یک دست شدند ولی حضرت امام (ره) دست از تلاش و مبارزه بر نداشت.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم خاطرنشان کرد: دشمنان وقتی دیدند که نظامی به وجود آمده و در ابعاد مختلف سرنوشتی، معیشتی، اجتماعی، اخلاقی و دینی مردم اثرات لازم را خواهد داشتف جنگ را به نظام و انقلاب تحمیل کردند.

 

خطیب موقت جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه جنگ، ظلم و جنایت در هر نقطه‌ای از جهان مورد تایید نظام و انقلاب اسلامی نیست، افزود: ولی همین اکراینی ها بیشترین حضور را در عراق برای نابودی مردم ایران، در سوریه برای نابودی مردم آن کشور و در دیگر جاها داشتند، ولی هیچ کس از جنایت آنها نامی نبرد، ولی هم اکنون می گویند که چشم آبی ها اروپایی در معرض خطر قرار گرفتند.

 

وی تصریح کرد: مردم مظلوم، مومن، معتقد و فداکار یمن گرفتار جنگ بوده و بسیاری از آنها از فقر و یا کمبود دارو از بین رفته اند، ولی کسی به مظلومیت آنها توجهی نداشته و ندارد.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم یادآور شد: دشمنان تاکنون بر علیه نظام و انقلاب اسلامی توطئه های گوناگونی داشته و بیش از ۱۷ هزار نفر از انسان های مومن و انقلابی را ترور کردند .

 

امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، گفت: کسانی که حقوق کارگران را پرداخت نمی کنند خیر نخواهند دید، بعضی افراد کارگران را در کارهای کشاورزی و ساختمانی به کار می‌گیرند ولی حقوق کارگر را به درستی نمی پردازند.

 

وی گفت: کمک به فقرا، نیازمندان و ایتام ثواب بسیاری دارد و افرادی با سیلی صورت خود را قرمز کردند و فقر خود را بیان نمی‌کنند که باید این افراد را شناسایی و به آنها کمک کرد.