تلاش بی وقفه امور آبفا باشت برای رفع شکستگی خط انتقال شادگان
تلاش بی وقفه امور آبفا باشت برای رفع شکستگی خط انتقال شادگان
محمدی با بیان اینکه در روستای مذکور فقط ۸ خانوار ساکن می باشند و مابقی خانوار ها در این روستا اکثرا سکونت موقت و کوتاه مدت داشته و معمولا در ایام تعطیلات و بعضا تعطیلات پایان هفته در روستا حضور دارند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد امین محمدی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان باشت در پاسخ به خبر منتشر شده در برخی سایت ها و جراید محلی با عنوان “قابل توجه فرماندار، بخشدار و آبفای شهر باشت/روستای شادگان ۱۵ روز است آب ندارد/تعلل یا بوروکراسی اداری قابل توجیه نیست/مردم تحت فشار شدید”، اظهار کرد: شکستگی خط انتقال لوله آب روستاهای شابهرام وشادگان در مسیرجاده اصلی هفته گذشته توسط آبدار این روستاها گزارش شد.

محمدی افزود: باتوجه به اینکه اداره راه و شهرسازی شهرستان باشت در سالهای گذشته بدون از انجام استعلام از امور آبفا نسبت به خاکریزی و مدفون نمودن بیش از ۳۰۰متر از خط انتقال آبرسانی روستای شادگان اقدام نموده که خط انتقال آب در نقطه مورد نظر حدود ۳ تا ۵ متر در عمق خاکهای ریخته گردیده مدفون گردیده و به همین علت مسیر شکستگی لوله به دلیل حجم زیادخاکریزی کاملا نامشخص اشت.

وی عنوان کرد: در همین راستا اداره آبفا شهرستان باشت جهت تعمیر خط انتقال درمحل کار حضور و با توجه به اینکه امکان حفاری توسط نیروی انسانی مقدور نبود و احتمال ریزش خاک وجود داشت در مورخ ۲۴مهرماه یک دستگاه لودر جهت حفاری به محل مورد نظر انتقال داده شد.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای خاک، صعب العبور بودن مسیر و سقوط لودر به دره پایین دست عملا امکان حفاری با لودر میسر نگردید و بدلیل کمبود امکانات، مرمت خط انتقال مورد نظر تاکنون برای این امور میسر نگردیده و در کمترین زمان ممکن امور آبفا شهرستان باشت نسبت به انتقال یک دستگاه بیل مکانیکی با توانایی قدرت مانور و انجام کار بالاتر جهت حفاری و مرتفع نمودن مشکل اقدام خواهد نمود.

ایشان اظهار داشتند: از بدو حادث گردیدن این مشکل نهایت همکاری از طریق فرمانداری، بخشدار مرکزی و اداره راه و شهرسازی شهرستان باشت بویژه در خصوص تهیه یکدستگاه کمرشکن و انتقال لودر اداره راه و شهرسازی انجام گردیده است.

محمدی با بیان اینکه در روستای مذکور فقط ۸ خانوار ساکن می باشند و مابقی خانوار ها در این روستا اکثرا سکونت موقت و کوتاه مدت داشته و معمولا در ایام تعطیلات و بعضا تعطیلات پایان هفته در روستا حضور دارند.

وی تاکید کرد: امور آبفا تنها وظیفه تامین آب شرب خانوارها را برعهده دارد و تامین آب کشاورزی و باغات، دام و احشام هیچ گونه ارتباطی به امور آبفا ندارد و در این راستا از زمان ایجاد مشکل خط انتقال، روزانه آبیاری بوسیله یکدستگاه تانکر آبرسانی ۱۴ متر مکعبی نیز انجام می گیرد.

مدیر امور آبفا شهرستان باشت افزود: در سال ۱۳۹۵ شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ساخت یکباب مخزن ۱۰۰متر مکعبی و اصلاح حدود ۵ کیلومتر شبکه توزیع وکنتور گذا‌ری آب روستا اقدام نموده و به رغم انجام خدمات، متاسفانه مشترکین ساکن در این روستا نسبت به پرداخت آب بهاء همکاری ندارند.