رئیس هیئت بازرسی استان: نماینده کاندیداها نیستیم / فرماندار: تلاش برای سلامت انتخابات و امنیت -بخشدار مرکزی بویراحمد: تا شب انتخابات بازرسان رصد می‌شوند
رئیس هیئت بازرسی استان: نماینده کاندیداها نیستیم / فرماندار: تلاش برای سلامت انتخابات و امنیت -بخشدار مرکزی بویراحمد: تا شب انتخابات بازرسان رصد می‌شوند
رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد خیلی خوبی را از سوی فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان به عنوان رئیس هیئت بازرسی شهرستان شاهد هستیم، و‌امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش  صبح دنا، در نشست آموزشی رئیس هیئت بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد با بازرسان شعب اخذ رأی در شهرستان وبیراحمد، قلی پور بیان کرد: انتخاب اعضای بازرسی بر اساس دستورالعمل هست، دوره‌های قبل به این شکل نبود، و انتخاب بازرسان بصورت دستی و غیرسیستمی بود، و وضعیت منظم و مشخصی نداشتیم، ما الان این کار را انجام نمی‌دهیم، چون نه خدا راضی است و نه قانونی است.

وی افزود: ما نماینده دولت هستیم، ‌امانت دار مردم هستیم، نماینده کاندیدا‌ها نیستیم، وظیفه‌ای داریم و بر حسب قانون باید وظایف خود را انجام دهیم، هم رضای خدا و هم فرمایش مقام معظم رهبری و هم مر قانون را باید اجرا کنیم، نباید بگذاریم فرمایش مقام معظم رهبری زمین بماند.
فرماندار بویراحمد در جمع بازرسان شعب اخذ رای گفت: به یاری خداوند و با آمادگی کامل در ابعاد و سطوح مختلف به پیشواز انتخابات می‌رویم.
تمام امکانات و ابزار‌ها و زمینه‌های لازم در مرکز حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون آماده هست تا به لطف حق به پیشواز انتخاباتی با شور و مشارکت قوی برویم.

فرماندار بویراحمد گفت: حضور در عرصه‌های مختلف انتخاباتی از نامزد‌ها تا مجریان و رای دهنده‌گان همه لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای مشارکتی قوی در انتخابات است.
شهرام مهدوی مطلق بیان کرد: خطاب به بازرسان حاضر در جلسه گفت: چهره‌هایی که حضور دارند، از پیشکسوتان عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی هستند، این همکاری و همیاری و شور انتخاباتی پیشکسوتان در کنار جوانان برای ما مایه دلگرمی است.
مهدوی مطلق اظهار کرد: نقش بازرسی در امر انتخابات یک امر مقوم و تکمیل‌کننده است، تأثیرگذاری بازرسان ما به دغدغه و تعهد آنان نسبت به‌امانتی که به دستشان داده شده، بستگی دارد، حتماً نسبت به مسائل پیرامونی در شعب بی‌تفاوت نباشید.
وی خطاب بازرسان و سر بازرسان شعب اخذ رای گفت: قانون انتخابات سال ۱۴۰۲ را مطالعه کنید، و نسبت به آن تسلط داشته باشید، شما با امر و نهی کردن سر و کار دارید بنابراین متناسب با قانون باید رفتار کنید.
وی گفت: با قصد غربت و برای ارتقاء و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کنیم، هر فردی گرایش سیاسی دارد و شما هم رأی خود را دارید ولی نباید هیچ قدمی برخلاف قانون بردارید.

فرماندار بویراحمد افزود: با قصد قربت و برای رضای خدا سر صندوق‌ها حضور پیدا کنید و با توکل بر خدا برای سلامت انتخابات و امنیت انتخابات تلاش کنید.

بخشدار مرکزی بویراحمد و رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان بویراحمد، درخصوص انتخاب بازرسان و سربازرسان گفت: تلاش کردیم افرادی را انتخاب کنیم که مقبولیت اجتماعی داشته باشند، کارگروه‌های متعددی را تشکیل دادیم، از بخش‌های مختلف و اقشار مختلف مدد گرفتیم تا بهترین افراد را انتخاب کنیم که در بحث قانون مداری تلاش ویژه‌ای داشته باشند.
کبری تبار افزود: امسال انتخاب بازرسان مثل سال‌های قبل نبود، سال‌های قبل حتی تا شب انتخابات می‌شد کارت صادر کرد و افراد مراجعه می‌کردند، ولی امسال به دلیل حساسیت‌هایی که دولت انقلابی آیت الله رئیسی برای سلامت انتخابات داشت، بازرسان بر اساس یک سیکل قانونی و اداری تعیین شدند، ماحصل استعلامات افرادی هستند که در اینجا حضور دارند، با هیئت‌های اجرایی و نظارت قریب به ۸ جلسه برگزار کردیم. اقدامات و هم‌اندیشی با دهیاران انجام شده است،.
اکبری تبار گفت: بازرسان محترم سعی کنند به گونه‌ای کار خود را انجام دهند که نمره قبولی داشته باشیم، در بحث انتخابات کوچکترین جانبداری له یا علیه نامزد خاصی انجام نشود، همه شما دارای تفکر سیاسی هستید، انتظار از شما داریم که سلامت انتخابات را مدنظر داشته باشید، حتی تا شب انتخابات بازرسان رصد می‌شوند و در صورتی که حرکتی انجام شود که سلامت انتخابات خدشه دار شود، تعارف نداریم و افراد را حذف و جایگزین می‌کنیم.