خودسوزی یکی از اهالی ورزش در یاسوج /مصدق شریفیان کمک داور یاسوجی در یک قدمی مرگ
خودسوزی یکی از اهالی ورزش در یاسوج /مصدق شریفیان کمک داور یاسوجی در یک قدمی مرگ
مصدق شریفیان، کمک داور یاسوجی ۲۶ ساله ای است که پنجشنبه گذشته در یاسوج اقدام به خودسوزی کرد اما خوشبختانه قبل از آن که کار از کار بگذرد، به دادش رسیدند.

به گزارش  صبح دنا ، پنجشنبه در تست داوران استان کهگیلویه و بویر احمد یک کمک داور یاسوجی اقدام به خودسوزی کرد. او که معتقد بود به ناحق نامش در لیست داوران و کمک داوران تستی برای معرفی به فدراسیون فوتبال قرار نگرفته، روی پیست تارتان ورزشگاه یاسوج روی خودش و لباس های داوری اش بنزین ریخت و خوشبختانه قبل از آن که شعله آتش را روشن کند.

با وساطت چند نفر از حضار، مسئولان ورزش و استانداری به ورزشگاه آمدند و خداداد افشاریان را روی خط تلفن آوردند و حرف های رییس کمیته داوران باعث شد مصدق شریفیان از خودسوزی منصرف شود.

مصدق شریفیان کمک داور ملی یاسوجی، می گوید هنوز بابت اتفاق روز پنجشنبه شوکه است. این کمک داور گفت:

من داور درجه ملی هستم، ۱۵ سال است از سال ۱۳۸۷، قضاوت می کنم و پرچم می زنم و بعد از دو سال قضاوت پی در پی در لیگ ۲ استان، توقع داشتم امسال در تست لیگ یک و لیگ برتر استان شرکت کنم و به همین دلیل از محل کارم که مرتبط با شرکت نفت در جزیره سیری است، مرخصی گرفتم اما هفته گذشته متوجه شدم اصلا اسم من در لیست تستی ها نیست.

با جناب افشاریان هم تلفنی حرف زدم، ایشان گفت برو از طریق هیات استان پیگیری کن و پیگیری های من هیچ نتیجه ای نداشت و هر چه نامه نگاری کردم هم جواب نگرفتم و فقط متوجه شدم شخصی به نام حمیدرضا افشون که از داوران فعال استان است، نمی گذارد از من تست گرفته شود.

مصدق شریفیان ادامه داد:

وقتی نامه نگاری هایم با هیات فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان و حتی بازرسی استانداری و بازرسی ورزش و جوانان جواب نداد، پنجشنه یک و نیم لیتر بنزین برداشتم و با تمام لباس های داوری خودم به پیست ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج که محل برگزاری تست داوران و کمک داوران استان جهت معرفی به فدراسیون فوتبال بود.

رفتم و گفتم حالا که جواب نامه های من را نمی دهید، پیام خودم را این شکلی برسانم. بنزین را روی خودم و لباس هایم ریختم و خواستم خودم و لباس هایم را آتش بزنم.
کمک داور ۳۶ ساله یاسوجی افزود:

واقعا می خواستم خودسوزی کنم که جناب خوبی، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان، واسطه جدا شد و جناب جاودان سیرت مشاور استاندار هم آمدند و با جناب خداداد افشاریان تماس گرفتند، ایشان که بوشهر بود، تلفنی با من حرف زد و قول داد به شکایتم رسیدگی شود.

افشاریان گفت می دانم در حق تو جفا شده و من تضمین می کنم اگر حقی از تو ضایع شده باشد، خودم حقت را می گیرم.
مصدق شریفیان در ادامه تاکید کرد:

خنده دار این جاست وقتی پیگیری کردم که چرا من در لیست تستی های لیگ یک و لیگ برتر نیستم، به من گفتند حمیدرضا افشون گفته ایشان حتی در لیست ده نفره تست لیگ دو استان هم نیست و حالا شاید ارفاق کنیم و بگذاریم برای لیگ دو تست بدهد.

من می خواهم بدانم، افشون چه کاره داوری استان است؟ او خودش داور فعال است و نباید دخالتی در این انتخاب ها داشته باشد اما الان وضعیت به گونه ای شده که مهدی صفایی، رییس کمیته داوران استان هم علنی به بنده می گوید مشکلت را با افشون حل کن!
کمک داور یاسوجی ادامه داد:

من هیچ مشکلی با افشون ندارم، به گفته مسئولان هیات فوتبال شهرستان یاسوج و مسئولان داوری استان شاید مشکل من این است که با روح الله شریفی، یکی از بستگان خودم که داور لیگ برتری و داماد خداداد افشاریان است، تمرین می کنم و جناب افشون این موضوع را دوست ندارد. من قربانی حسادت افشون به روح الله شریفی و سیاوش باقری نژاد هستم.
مصدق شریفیان در خاتمه  گفت:

از خداداد افشاریان تقاضا می کنم به وضعیت داوری در استان ما رسیدگی کند. می دانم ایشان در فدراسیون کارهای مهم تری دارد ولی توقع دارم حواسش به استان هم باشد و اجازه ندهد برخی افراد انگیزه های داوران و کمک داوران با استعداد استان را نابود کنند. از خداداد افشاریان بابت اتفاق روز پنجشنبه هم تشکر می کنم چون اگر واقعا تماس ایشان و شنیدن صدای ایشان نبود با خودسوزی ایشان، الان من هم زنده نبودم.