واکنش سردبیر صبح دنا به مطلبی تحت عنوان “حیف و میل بیت المال در دانشگاه علوم پزشکی”
واکنش سردبیر صبح دنا به مطلبی تحت عنوان “حیف و میل بیت المال در دانشگاه علوم پزشکی”
پاسخ رضا ناظری سردبیر صبح دنا به نوشته ای تحت عنوان حیف و میل بیت المال در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

اخیرا ملاحظه می شود که مطلبی تحت عنوان حیف و میل بیت المال در دانشگاه علوم پزشکی در رسانه های محلی دست به دست میچرخد و ندای وا مصیبتای بلندی که بیت المال در مجموعه علوم پزشکی یاسوج حیف و میل می شود نشان از آن دارد که حملات غرض ورزانه ادامه دار به یک مرجع آموزشی بهداشتی و درمانی تمامی ندارد.گرچه سوابق این گونه حملات و برهم زدن آرامش جامعه تحت عناوینی خوش رنگ و لعاب مانندنقد،افشاسازی و غیر بسیار زیاد است اما جز یک مطلب ساده انگارانه چیزی برای ابراز ندارند.
اگر به صورت سطحی هم این مطلب مطالعه شود مشخص است که نگارنده آن با دانش حقوقی و روال معمول قراردادهای دولتی هیچ آشنایی ولو نسبی نداشته است و به لحاظ همین فقدان استدلال حقوقی خروجی این مطلب بسیار ضعیف و پیش پا افتاده می نماید.
خالی از لطف نیست که بدانیم هرگونه قرارداد همکاری در حیطه های مختلف عمرانی،پیمانکاری و خدماتی که قرار است با دستگاه دولتی منعقد گردد تابع قوانین امری و لازم الاجرای گونانون از جمله عقود معین و غیر معین است .همچنین در کنار قواعد مدنی معمول قانون تجارت،آیین نامه تضامین دولتی، برگزاری مناقصات و دستورالعمل های مختلف بر این گونه روابط حکم فرماست و اگر مسولی بخواهد تساهل و تسامحی در این مورد از خود بروز دهد قوانین محکم جلوی این عمل را گرفته و چنین اجازه ای به او داده نخواهد شد.بدیهی است که تعلل در ایفای تعهدات قرارداد هرگز به منزله حیف و میل بیت المال نبوده و قطعا از محل تضامین طرف قرارداد به انضمام جریمه دیرکرد به سادگی قابل وصول است.
مانند روز  آشکار است که غرض اصلی این آسمان ریسمان بافتن و دست نوشته ها در نهایت هدفی جز زیر سوال بردن عملکرد مدیریت دانشگاه و متعاقب آن سنگ اندازی در مسیر وارسته علمی ،بهداشتی و درمانی نداشته که علیرغم میل باطنی نویسنده منتج به نتیجه ای جز عرض خود بردن و زحمت دیگران داشتن نیست.
مردم عزیز ما هرگز فراموش نمی کنند در شرایط شیوع و همه گیری کرونا که خیلی ها جرات کار با یک دستگاه خودپرداز ساده را برای حفظ جان عزیز خود نداشتند کادر قهرمان درمان لباس رزم پوشیدند و ایستادند و حماسه آفریدند .کاملا عیان است اذهان عمومی امروز با این گونه سیاه نمایی های کم مایه  تحت تاثیر تبلیغات سو قرار نگرفته و همیشه سپاسگذار کادر خستگی ناپذیر درمان خواهند بود. بسیار شفاف است ملت عزیز ما که دلشان به وجود این نیروهای جان بر کف،فداکار و توانمند برای همیشه گرم است این بد اخلاقی های رسانه ای را فراموش نخواهند کرد.

امید است که همچون گذشته مدیریت دانشگاه علوم پزشکی با بی اعتنایی به این بی مهری های پر تکرار، خود را درگیر پاسخ دهی به این دست مطالب پیش پا افتاده نکند تا از یک سو حمل بر رسمیت بخشیدن به این افراد نبوده و از سوی دیگر به رسالت اصلی و  والای خود در مقابل ملت فهیم ایران به نحو عالی همت گمارد.