۲۷۲ زندانی مالی در کهگیلویه و بویراحمد – دریافت گواهی مهارت توسط ۱۰۳۸ زندانی
۲۷۲ زندانی مالی در کهگیلویه و بویراحمد – دریافت گواهی مهارت توسط ۱۰۳۸ زندانی
مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد افراد زندانی مالی درون زندان های استان را ۲۷۲ نفر اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با کمک شاکیان و خیرین این افراد بزودی آزاد شوند .

به گزارش صبح دنا ، منصور بیژنی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت:  علاوه بر این افراد  ۱۸۲ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد استان طی یک سال اخیر آزاد شدند.

منصور بیژنی  افزود: با تشکیل ستاد دیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف استان از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه ۱۴۰۲، ۱۸۲ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد آزاد شدند که بدهی آنان قریب به ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: امروز نگاه انسانی و اسلامی در زندان حاکم است و اصلاح، تربیت و بازگشت سعادتمندانه افراد به جامعه مدنظر سیاست های زندان در نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در منشور اجرایی سازمان زندان ها ذکر شده که وظیفه ما حفظ کرامت انسانی، ارتقای توانمندی های شخصیتی افراد، رعایت حقوق زندانیان و خانواده های آنان و ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

بیژنی تصریح کرد: زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی به دنبال این است که با مهرورزی و آموزش های فرهنگی و تربیتی شرایط بازگشت زندانیان را به جامعه فراهم کند.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح های اشتغال زایی و ارتقای توانمندی های زندانیان ادامه داد: ۱۵۵۱ نفر مددجو در دوره های آموزش فنی و حرفه ای شامل رشته های پرورش زنبور، قارچ، سفال گری، مکانیک، برق قدرت و … شرکت کرده اند و مجموعا ۱۰۳۸ نفر موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه ای شدند.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۳۵ هزار و ۱۳۰ نفر ساعت مجموعا آموزش های فنی و حرفه ای گذرانده اند تا بتوانند در بیرون از زندان شغلی برای خود دست و پا کنند. در این گواهینامه ها هیچ نامی از زندان و زندانی برده نمی شود، بنابراین هیچ برچسپی به زندانیان زده نمی شود.

منصور بیژنی با بیان اینکه افراد زندانی مالی  جزو مظلوم ترین زندانیان هستند، خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد دیه در استان، کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف استان از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه ۱۴۰۲،  ۱۸۲ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد آزاد شدند که بدهی آنان قریب به ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شاکیان بزرگترین خیرین در زمینه جرائم مالی بدهکاران هستند، اظهار کرد: با گذشت شاکیان ۷۲ درصد ای مبلغ تخفیف داده شد.

وی گفت: در سال گذشته تلاش شد که نسبت به کاهش جمعیت زندانیان دارای شرایط اقدام شود.

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون ۲۷۲ محکوم مالی در زندان های استان هستند که امیدواریم با کمک خیرین، شکات و شورای حل اختلاف این افراد نیز از زندان آزاد شوند.

بیژنی گفت: کاهش جمعیت زندان‌ها یکی از سیاست‌هایی است که در کل کشور و به تبع ان در استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری می‌شود که یکی از اقدامات در جهت تحقق این سیاست، استفاده از دستبند و پابند الکترونیکی است و در این زمینه برخی زندانیان که بیرون بودن ان‌ها در خارج از زندان مشکلی ندارد با این روش خارج از محدوده زندان قرار می‌گیرند.

مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به معمول بودن استفاده از پابند و دستبند الکترونیکی برای کاهش جمعیت زندانیان افزود: کهگیلویه و بویراحمد رتبه چهارم کشور در بحث استفاده از دستبند الکترونیکدر بین استان های ایران  را دارد.

بیژنی گفت: کمتر از ۳ درصد زندانیان استان را زنان تشکیل می‌دهند.