جزئیات تازه از تیراندازی خونین به ۵ فعال مجازی در گچساران
جزئیات تازه از تیراندازی خونین به ۵ فعال مجازی در گچساران
دادستان عمومی و انقلاب گچساران جزئیات تازه ای از تیراندازی خونین به ۵ نفر در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش صبح دنا، «حجت الاسلام و المسلمین محمد صدرا ادیبان» در توضیح جزئیات این خبر گفت: هیچ کدام از زخمی شدگان در این تیراندازی خبرنگار نبودند، فعال فضای مجازی دارای پیج شخصی بودند.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع و اطلاع از این حادثه پرونده کیفری در این زمینه تشکیل دادیم و دستورات لازم صادر شد و هم اکنون در حال تحقیقات مقدماتی این موضوع هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران با یبان اینکه برخی از رسانه ها این مساله را شلوغ کردند، اظهارکرد: یک موضوعی و جرم تیراندازی همچون بقیه جرائم اتفاق افتاد، پرونده ای در این زمینه تشکیل شد و مثل بقیه پرونده ها و جرائم رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیبان با بیان اینکه برخی از این افراد دارای پرونده هایی از قبل بودند و از قبل در فضای مجازی نیز اختلافاتی نیز داشتند، تاکید کرد: رویه ما اینست که با جرائم خشن طبق قانون به شدت برخورد می کنیم.

همچنین «سرهنگ ارسلان خادمیان»، فرمانده انتظامی شهرستان گچساران نیز در پی انتشار اخبار و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر تیراندازی به فعالان رسانه ای و اصحاب رسانه توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: برابر اعلام خبر به پلیس ۱۱۰ سریعا ماموران کلانتری۱۲ و ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی با هماهنگی مقام محترم قضایی به صحنه محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مشاهده شد که تعداد پنج نفر به هویت‌های معلوم براثر تیراندازی با سلاح شکاری و اصابت ساچمه، زخمی شده اند.

خادمیان اظهارکرد: سریعا با هماهنگی مقام قضایی مستندات صحنه و فیلم‌های دوربین های مداربسته محل بررسی و مستندات جمع آوری و پرونده ای در این زمینه تشکیل و با صدور دستورات قضایی مقتضی، شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: باتوجه به تحقیقات اولیه از شکات و مظنون بودن به افرادی، برابر دستور قضایی افراد مورد نظر احضار و یک دستگاه خودروی پژو پارس توقیف و پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است.

خادمیان تصریح کرد: ضمنا برابر استعلام از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شد افراد مجروح شده در این حادثه از اصحاب رسانه و خبرنگاران نبوده و تنها فعال فضای مجازی(پیج شخصی) هستند.

وی بیان کرد: با توجه به انتشار اخبار و درج مطالبی خلاف واقع قطعا ضمن شناسایی، با انتشار دهندگان این گونه شایعات برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و از مردم شریف شهرستان گچساران خواست به شایعات توجهی نکنند.

گفتنی است که حدود ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه شب پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ به ۱۱ نفر از فعالان مجازی در شهرستان گچساران توسط فرد یا افرادی با تفنگ ساچمه ای تیراندازی شد که این حادثه باعث مصدومیت ۵ نفر از این افراد شده و در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار گرفتند