دولت رئیسی دست به دامن وزرای روحانی شد؟
دولت رئیسی دست به دامن وزرای روحانی شد؟
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری طی حکمی کاظم خاوازی وزیر سابق کشاورزی را به عنوان دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی این معاونت منصوب کرد.

به گزارش صبح دنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری طی حکمی کاظم خاوازی وزیر سابق کشاورزی را به عنوان دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی این معاونت منصوب کرد. خاوازی ماموریت دارد که سند جامع با رویکرد توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه غذا و کشاورزی و کاهش وابستگی در این حوزه را تدوین کند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اقدام به ایجاد ستاد جدید «توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی» با هدف حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیانی در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی و تحقق برنامه‌های آتی دولت کرده است. این ستاد به شکل تخصصی قرار است زیست‌بوم نوآوری، فناوری و توسعه بازار اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه غذا و کشاورزی را در کشور توسعه دهد.

کاظم خاوازی متولد سال ۱۳۴۷ در بیرجند و محقق و پژوهشگر علوم خاک ایرانی و وزیر سابق جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم بوده است. وی از دانشگاه تربیت مدرس دکترای کشاورزی با گرایش خاک‌شناسی دارد و عضو مدعو فرهنگستان علوم ایران است.