پایان یک ستاره/ روزگار تلخ رونالدو در عربستان
پایان یک ستاره/ روزگار تلخ رونالدو در عربستان
برخی می گویند جورجینا از شرایط زندگی در عربستان راضی نیست و دوست دارد به اروپا بازگردد. این ناراحتی همزمان شده با ناکامی رونالدو در تیم جدیدش و همین امر نیز باعث جر و بحث و اختلاف این زوج شده است.

می توان سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را سالهایی کابوس وار برای ستاره پرتغالی دانست. رونالدو در سال ۲۰۲۲ نتوانست در تیم منچستر یونایتد بدرخشد و توسط اریک تن‌هاخ هلندی نیمکت نشین شد. او کمی قبل از جام جهانی در یک مصاحبه عجیب و تند به مدیران و مربی یونایتد حمله کرد و همین اتفاق زمینه ساز جدایی او از جمع شیاطین سرخ گردید. بعد از این اتفاق، رونالدو از مدیر برنامه هایش خواست که تا بعد جام جهانی یک تیم خوب اروپایی برایش پیدا کند. گزینه ایده‌آل رونالدو تیم سابقش یعنی رئال مادرید بود اما پرز، مدیر زیرک و کاریزماتیک رئال نپذیرفت که با رونالدو قرارداد امضاء کند. امضای قرارداد با سایر تیم ها نیز به مشکل خورد و هیچ تیم مهم اروپایی حاضر نشد ستاره پا به سن گذاشته پرتغالی را بپذیرد.

در همین زمان، رونالدو و تیم ملی پرتغال شرایط بسیار بدی را در جام جهانی تجربه کردند. رونالدو به حدی در تیم ملی بد بود که سانتوش، سرمربی پرتغال که علاقه زیادی هم به رونالدو دارد، مجبور شد او را نیمکت نشین کند. پرتغال در جام جهانی ناکام بود. این تیم در یک چهارم نهایی توسط مراکش شگفتی ساز حذف شد و رونالدو با چشمانی اشک بار قطر را ترک کرد. قهرمانی لیونل مسی، رقیب قدیمی و اصلی رونالدو با آرژانتین در جام جهانی هم مصیبت های ستاره پرتغالی را بیشتر کرد و او را در شرایط بدتری قرار داد.

با این حال، رونالدو امید داشت مدیر برنامه هایش بتواند یک تیم خوب اروپایی برای او پیدا کند تا بتواند با درخشش در بازی های باشگاهی بار دیگر خودش را نشان دهد اما تلاش تیم رونالدو بی نتیجه بود و بعد از چند ماه، دارنده ۵ توپ طلا مجبور شد با تیم النصر عربستان قرارداد ببندد و به جای اروپا در آسیا فوتبال خود را ادامه دهد.

عربستان؛ رویایی که زود به کابوس تبدیل شد

رونالدو گران ترین قرارداد تاریخ فوتبال را با باشگاه عربستانی بست. او یک خانه قصر مانند در عربستان ساخت و به همراه خانواده اش راهی ریاض شد.

بسیاری از عربستانی ها امیدوار بودند با حضور رونالدو در النصر، این تیم قهرمان آسیا شده و در داخل عربستان هم بتواند رقیب سنتی و اصلی خود یعنی الهلال را شکست دهد. در ابتدا شرایط به خوبی دنبال می شد. رونالدو در بازی دوستانه با پاریس‌سن ژرمن گلزنی کرد و با شروع کارش در لیگ عربستان هم به گلزنی خود ادامه داد اما آرام آرام روزهای سیاه از راه رسیدند. النصر که تا قبل از ورود رونالدو به ریاض از شرایط بسیار خوبی برخوردار بود و در لیگ عربستان و جام حذفی شانس اول قهرمانی بود، چند ماه بعد از حضور رونالدو افت شدیدی پیدا کرد. رونالدو خود را برتر از باشگاه النصر می دانست و همین امر تعادل را در تیم عربستانی از بین برده بود. پس از چند شکست، رونالدو که ذاتا با شکست میانه ای ندارد و در شرایط بحرانی از کوره در می رود با رودی گارسیا، سرمربی نام آشنای النصر درگیر شد و به علت نفوذ شدیدی که روی مدیران عربستانی داشت، باشگاه را مجبور کرد که گارسیا را اخراج کنند.

با اخراج رودی گارسیا، شرایط رونالدو و النصر بدتر هم شد. آنها بازی اخیرشان با الوحده در جام حذفی را باختند و از دور مسابقات حذف شدند. همچنین، النصر در لیگ عربستان، با یک بازی بیشتر و ۳ امتیاز کمتر نسبت به الاتحاد در رده دوم قرار دارد و کارش برای کسب قهرمانی به شدت سخت است.

در این اوضاع و احوال، طرفداران النصر شروع به انتقاد از رونالدو کرده اند. در همین رابطه یکی از طرفداران رونالدو توییت زد: “عملکرد کریستیانو رونالدو با النصر:

شکست در سوپرکاپ ریاض

شکست در سوپرکاپ سعودی

از دست رفتن صدرنشینی لیگ

حذف از جام حذفی

بدترین خرید قرن.

افشاگری الجزیره از رختکن النصر؛ تیم به هم ریخته است

بسیاری از رسانه های عربی به عملکرد رونالدو در عربستان پرداخته اند. الجزیره قطر در گزارشی که به این موضوع ارتباط دارد، نوشت: رنج عربستان با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی ادامه  دارد؛ النصر از مرحله نیمه نهایی جام حذفی (خادم حرمین شریفین) حذف شد و در دو بازی اخیر خود در لیگ عربستان هم دچار لغزش شده است.

الجزیره از جو سنگین رختکن النصر می گوید و تاکید دارد بین دو نیمه بازی با الوحده، بین بازیکنان درگیری پیش آمده است. بر اساس ادعای الجزیره، پس از پایان نیمه اول، یکی از بازیکنان النصر عصبانی شده و با سرمربی و یکی از اعضای کادر فنی این تیم، جر و بحث داشته است. پس از سوت پایان داور هم رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال ناراحت و ناراضی از نتیجه به نظر می رسید و با عصبانیت زمین را ترک کرد.

مصیبت پشت مصیبت/ جورجینا و رونالدو به آخر خط رسیدند؟