همکاری برنامه دیوار و سودجویان برای نابودی محیط زیست استان/آیا وقت تذکر به مدیران اپلیکیشن دیوار نرسیده است؟
همکاری برنامه دیوار و سودجویان برای نابودی محیط زیست استان/آیا وقت تذکر به مدیران اپلیکیشن دیوار نرسیده است؟
بررسی یک معضل محیط زیستی در استان کهگیلویه و بویراحمد

پهنه ی کهگیلویه و بویراحمد زیستگاه تنوع عظیم گیاهی و جانوری است که حتی قدم زدن در هر بخش آن روح آدم را تازه میکند و بیراه اسم این سرزمین بی مثال را پایتخت طبیعت ایران نگذاشته اند.و اکنون بهاری بهشت گونه طبیعت گردان را از تمام نقاط دنیا به سمت این سرزمین گسیل داشته است.

روی دیگر سکه داستان، بخش  غم انگیز و اندوهبار آن است که این تنوع گیاهی بکر زیر تیغ و تیشه ی سودجویان می رود و منفعت طلبی را به نهایت خود می رساند.
مظلوم ترین گیاه این خطه بیلهر یا کندل کوهی است که هنوز برف کوهستان آب نشده با ابزار های دست ساز به جانش می افتند و برای خداحافظی همیشگی اش از پایتخت طبیعت ایران بیش از پیش می کوشند.

فروش این گیاه نگون بخت به صورت سنتی در کنار جاده ها،معابر و سوگمندانه تر در قلب شهر یاسوج بازار داغی به پا کرده و برای مصارف مختلف به قیمت ناچیزی مبادله می شود .
تلفیق فناوری و سودجویی آنجا اندوه این داستان تراژدیک را به نهایت می رساند که با استفاده از سکوهای آماده تبیلغاتی بازاری نا متناهی برای این میراث ملی به پا شده است که دیگر هیچ امیدی برای متوقف ساختن روند برچیدن ابدی اش نمانده است.

توجه ویژه مقنن در اصل ۵۰ قانون اساسی کشور ، تبصره دو ماده ۶۸۸ و ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی مبین آن است تمهیدات قانونی محکمی برای برخورد قاطع و بی چون و چرا با این فعل مجرمانه تدارک دیده شده است .
با تمام این تفاسیر باید دید چرا بازدارنگی قانون به حدی نیست که افرادی به خود جرات میدهند آزادنه در کوی و برزن اقدام به فروش منابع طبیعی استان کنند و با استفاده از پلتفرم های تبلیغاتی حتی ارسال این اقلام را به استانهای همجوار تسهیل نمایند.

آیا وقت آن نرسیده که متولیان امر قاطعانه وارد میدان عمل شوند و  با بهره گیری از ظرفیت رسانه ای فوق العاده ی استان، برخورد تادیبی با این سودجویان را از سر بگیرند؟ نباید به مجموعه حقوقی مدیریت سکوهای تبلیغاتی دارای مجوز در کشور که خواسته یا ناخواسته فضا را برای خرید و فروش میراث آیندگان که در خطر انقراض حاضر و آماده کرده اند تذکر جدی داد و عرصه را بر سودجویان تنگ و تنگ تر کرد؟