مدیریت جهادی ادامه دار در دانشگاه علوم پزشکی/اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد مجهزتر شد
مدیریت جهادی ادامه دار در دانشگاه علوم پزشکی/اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد مجهزتر شد
به مناسبت دهه فجر ۶ طرح زیرساختی اورژانس و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح دنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: طرح‌های ساختمان پانسیون پرسنلی اورژانس ۱۱۵، انبار مرکزی، سوله بحران، دو ساختمان پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهرستان بویراحمد و پایگاه جاده‌ای قیام آل طیب لنده از جمله زیرساخت‌هایی است که در هفتمین روز از دهه فجر بهره برداری شدند.
محمد غلام نژاد افزود: پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ مله سبز و پایگاه اورژانش شهری چرام نیز در روز‌های آینده کلنگ زنی می‌شود که امید است بتوان با ساخت این پایگاه ها، گام موثری در خدمت رسانی به مردم برداشته شود.
وی همچنین از بازسازی، تعمیر و راه اندازی ۶ دستگاه آمبولانس بنز ۳۱۵ خبر داد و اضافه کرد: سوله تعمیرگاه مکانیکی نیز برای تعمیر و بازسازی دستگاه‌های آمبولانس در نقلیه دانشگاه راه اندازی شده است.
غلام نژاد ادامه داد: افزودن دو دستگاه آمبولانس صفر کیلومتر به ناوگان آمبولانس مراکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در حوزه اورژانس استان است.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای افتتاح و راه اندازی طرح‌های دهه فجر امسال استان در حوزه فوریت‌های پزشکی هزینه شده است.
جهانبخش وحدت نژاد با اشاره به اهمیت ارائه خدمات با کیفیت اورژانسی به شهروندان افزود: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور در چهار سال اخیر، هیچ دستگاه آمبولانسی وارد کشور نشده است به همین علت تلاش شد تا با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های خصوصی، آمبولانس‌های قدیمی بازسازی و وارد چرخه خدمت رسانی شود.
وحدت نژاد مجموع ماموریت‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال را ۳۹ هزار و ۲۸۹ مورد برآورد کرد و ادامه داد: مدت مشابه پارسال ۳۷ هزار و۶۷ مورد حادثه در استان امدادرسانی شده بود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: این افراد به دلایلی مانند گزش خزندگان، سوانح جاده ای، گاز گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت، بیماری و سایر حوادث نیازمند کمک بوده اند.
وحدت نژاد اضافه کرد: هم اکنون ۵۱ پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان فعالیت دارند که هر کدام با یک دستگاه آمبولانس ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند.
وی تاکید کرد: همچنین یک دستگاه موتورلانس برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در زمان ترافیک و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای استفاده در هنگام حوادث با شمار بالای مصدومان در اختیار فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است.