ریشه اعتراضات ایران تنها یک چیز است؛ ناامیدی
ریشه اعتراضات ایران تنها یک چیز است؛ ناامیدی
من باور دارم که اعتراضات ماه های اخیر ریشه در ناامیدی دارد .

به گزارش صبح دنا، حمید حسینی فعال اقتصادی در یادداشتی نوشت: متاسفانه تمامیت خواهی جناح راست بهمراه ناکارامدی دولت، کشور را در وضعیت شکننده ای در داخل و خارج قرار داده است و اگر ساختار، رویکرد و رفتارها اصلاح نگردد، انقلاب اسلامی مردم ایران با همه اصول و ارزش های آن آسیب خواهد دید ولی نظام می تواند با قدرت قهره قدرت را حفظ کند و به تداوم حکومت ادامه دهد.

در این روزها که آرامش نسبی بر فضای کشور حاکم شده شاهد تلاش های حداقلی جهت اصلاح شیوه حکمرانی هستیم، دولت تغییر بعضی از مدیران ملی و استانی را در دستور کار قرار داده و دوباره به میز مذاکره بازگشته و برای احیا مجدد برجام تلاش می نماید . نماینده های مجلس نیز استیضاح وزرای اقتصاد، صمت، و ورزش را در دستور کار دارند و قوه قضاییه نیز صدور احکام اعدام را متوقف یا به تعویق انداخته است،
از نظر من اکتفا کردن به این موارد راضی کننده نخواهد بود و قادر نیست “امید” را به جامعه بازگرداند.

گزارش ها حاکی از مهاجرت سالانه حدود ۱۵۰ هزار نفر از کشور دارد که نیمی از آنان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و بعید است که دیگر به کشور بازگردند. ولذا تنها شاهد فرار سرمایه انسانی از کشور نیستیم بلکه به ازا هر نفر شاهد خروج حداقل ۲۰۰ هزار دلار از کشور هستیم . کشور برای هر فارغ التحصیل دانشگاهی حداقل یک میلیارد تومان هزینه کرده است و حکمرانی غلط باعث شده که این سرمایه به آسانی در اختیار کشورهایی نظیر کانادا، امریکا و استرالیا قرار بگیرد. من اعتقاد دارم که هنوز فرصت برای اصلاح امور از بالا وجود دارد و نمیتوان از دولت ناکارامد و مجلس حداقلی انتظار اصلاح داشت زیرا این دو خودشان محصول حکمرانی غلط بوده و هستند.