گزیده ای از خطبه های ائمه جمعه در کهگیلویه و بویراحمد
گزیده ای از خطبه های ائمه جمعه در کهگیلویه و بویراحمد
تقدیر و تشکر از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تحول در کشاورزی منطقه با احداث سد آبریز، انتخاب مدیران بر اساس شایسته سالاری، ضرورت اتحاد و همدلی مردم و مسئولان از مهمترین محور‌های سخنان ائمه جمعه در استان بود.

به گزارش صبح دنا، امام جمعه دهدشت در خطبه‌های این هفته با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دشمن از همه ظرفیت‌ها در طول سال های عمر انقلاب استفاده کرده تا مردم را از نظام مایوس کنند ولی هر بار مردم با حضوری موثر نقشه های شوم آنها را خنثی کردند.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با اشاره به اینکه باید با جهاد تبیین دستاورد‌های انقلاب برای جوانان بیان شود، افزود: دستاورد‌های سیاسی انقلاب، رفع خفقان، سرنگونی نظام دیکتاتوری و افزایش بینش سیاسی مردم و آزادی مشارکت سیاسی و… است.
وی با اشاره به اینکه امروز دنیا بدون اجازه ایران در هیچ مسأله ی مهمی نمی‌تواند کاری انجام دهد، تصریح کرد: این عزت و بزرگی را انقلاب به ما هدیه داده و باید آن را قدر بدانیم.
وحدانی فر اذعان داشت: جهاد تبیین نباید روی کاغذ بماند و وزارت ارتباطات باید برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اقدامات موثر و سازنده ای انجام دهد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اخذ مجوز احداث سد آبریز، گفت: باید از همه افرادی که برای این مهم تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه شهر لیکک؛ ارزش و جایگاه روحانیت باید حفظ شود
امام جمعه شهر لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به نقش روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمات ارزنده‌ای که در برهه‌های مختلف ارائه کردند گفت: متاسفانه عده‌ای با برنامه ریزی‌های قبلی، خدمات و تلاش‌های روحانیت را کمرنگ می‌کنند و نادیده می‌گیرند تا بتوانند بین مردم و روحانیت فاصله بیندازند.
حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه در حوزه انقلاب اسلامی به همت هیئت‌ها، شهرداری، شورای اسلامی شهر، مساجد، مسئولین، نهاد‌ها، روحانیون و موسسات در راستای جهاد تبیین گام‌های مهمی برداشته شد افزود: از تمامی تلاش‌های صورت گرفته در زمینه جهاد تبین با همکاری همه گرو‌ها و طیف‌ها تقدیر و تشکر میکنم، انتظار می‌رود چنین اقداماتی تداوم داشته باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به لطف بنانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ، درایت و هوشمندی رهبر انقلاب، خون شهدا و اتحاد و همدلی مردم همواره در جهان می‌درخشد و خار چشم استکبار جهانی خواهد شد.

احداث سد آبریز کشاورزی استان را متحول می کند

امام جمعه شهر چرام در خطبه‌های نماز این شهر گفت: از بدو انقلاب تا کنون دشمن با همه توان و امکانات برای حذف و سرنگونی  نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد ولی به کوری چشم دشمنان این انقلاب هر روز استوارتر میشود.
حجت الاسلام سید نوراله افشار با بیان اینکه انقلاب اسلامی به هیچ کشوری وابسته نیست افزود: به برکت انقلاب اسلامی، روح خودباوری، خوداتکایی و «ما می‎توانیم» در بین افراد جامعه دمیده شد.
وی با اشاره به اخذ مجوز سد آبریز در کهگیلویه گفت: کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ویژگی‌های بسیار از جمله چهار فصل بودن ونیروی جوان ظرفیت های زیادی برای تولید واشتغال دارد و احداث سد آبریز می تواند چهره استان را در بخش کشاورزی متحول کند و  جا دارد از همه کسانی که برای اخذ مجوز  این سد تلاش کردند، تشکر کرد
خطیب جمعه چرام اضافه کرد: تنها تولید کننده‌ی سولفات آلومینیوم درجنوب کشور وتن‌ها تولید کننده‌ی سوله در کهگیلویه‌ی بزرگ در دهه فجر افتتاح شد.
افشار تاکید داشت: از سولفات آلومینیوم در صنایع تصفیه‌ی آب وفاضلاب صنعتی مربوط به پالایشگاهها، نیروگاهها، شرکت‌های آبفا و فولاد استفاده می شود نزدیکی به بازار مصرف (استان خوزستان) وامکان صادرات به کشور‌های همسایه از مزیت‌های این طرح مهم تولیدی است.

مسئولان برای جذب اعتبارات همه تلاش خود را به کار گیرند

امام جمعه لنده در خطبه های نماز جمعه این شهربا توجه به فرا رسیدن سالروز پیروز انقلاب اسلامی گفت:٢٢بهمن روز رهایی از یوغ ستمگران رژیم ستم شاهی و رهایی یک ملت است که پس از سال‌ها از زیر ستم دشمنان رهایی پیدا کردند و فصل جدید برای مدیریت نوین جهانی است.
امام جمعه لنده افزود: در جشن ۴٣سالگی انقلاب باید بدانیم که دستاورد‌ها فقط مادی نیست بلکه دستاورد‌های ما در حوزه‌های مختلف تلاش کردیم و با مطالبه گری خویش در مسیر متعالی کردن انقلاب تلاش کنیم.
امام جمعه لنده گفت:توقع از مسئولان استان و شهرستان لنده این است که سریعتر با جذب به موقع اعتبارات طرح های راکد را فعال و طرح های نیمه تمام این شهرستان را تکمیل کنند.
امام جمعه لنده گفت: تیم مهندسی احداث سد آبریز با حضور در شهرستان تأیید کردند که خطر شهرستان لنده و آب رودخانه مارون را تهدید نمی‌کند، و ضرورت دارد مسئولان این اطمینان برای مردم حاصل نمایند.

نمایندگان استان درعزل ونصب‌ها دخالت نکنند و از نصب‌های طایفه‌ای پرهیز کنند

امام جمعه باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره حضور موثر مردم در مراسم های بیست و دوم بهمن ماه گفت: ۲۲ بهمن روزی است که حکومت طاغوت پایان یافت و ایران اسلامی به خودکفایی دست یافت و هر سال شکوفا تر می شود.
حجت الاسلام گنجه‌ای افزود: باید از عزل و نصب های طایفه ای و غیر کارشناسی در استان پرهیز کنیم و نباید نمایندگان در عزل و نصب ها دخالت کنند و این مهم باید مد نظر شورای نگهبان و سایر نهادهای نظارتی قرار گیرد.
وی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توصیه اول این است که مدیران را بر اساس شایسته سالاری انتخاب کند و دوم اینکه دو طرح انتقال آب کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که با بهره برداری از این دو طرح ده هزار هکتار از زمین های این شهرستان زیر آب می رود و می تواند تحولی بزرگ در بخش کشاورزی این شهرستان ایجاد کند و ما انتظار داریم به این مهم نیز توجه کند.

راه‌های روستایی و ارتباطی دیشموک در شأن مردم این بخش نیست
حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نمازجمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نوزدهم بهمن در دیدار با نیروی هوایی ارتش گفت:طبق فرمایشات معظم له همکاری با کادر درمان، استفاده از ماسک و تزریق دز سوم واکسن کرونا ضروری است.
خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به تذکر نکته‌ای در خصوص راه‌های نا ایمن گفت: بر اثر راه‌های ناایمن بسیاری از خانواده ها اعضای خود را از دست دادند به عنوان مثال مسیر دیشموک به سمت خوزستان و دهدشت استانداردهای لازم را ندارد، چرا مسئولان اداره راهداری طرح‌ها را به درستی اجرا نمی‌کنند؟
وی افزود: راه‌های روستایی در لیراب، آجم و سرگچ ماه‌ها قطع است، چرا اداره راه به مردم پاسخگو نیست.
راوند با بیان اینکه علت تاخیر در راه‌های بخش دیشموک چیست، از استاندار خواستار توجه به دیشموک و پای کار آمدن جهادی با روی کار آمدن مدیران جهادی هستیم.
وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین افزود: دشمنان چهره انقلاب را با امپراطوری رسانه‌ای شان برجسته می‌کنند و به دنبال القای ناکارآمدی نظام هستند.
امام جمعه دیشموک گفت: رسانه ملی، مطبوعات، رسانه‌های جمعی وظیفه دارند خدمات نظام اسلامی را در بخش دیشموک، در عرصه‌های مختلف برای مردم بیان کنند.

دشمن از همه توان رسانه ای خود برای تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند

امام جمعه شهر پاتاوه خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه  به جنگ ترکیبی دشمن از نگاه رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در جنگ ترکیبی دشمن، باید تهاجمی و مقابله به مثل نمائیم و ما در همه جا براساس منطق و استدلال عمل کردیم، ولی زیر بار و زیاده خواهی دشمنان نخواهیم رفت وبا ضربه متقابل آن‌ها را شکست همه جانبه خواهیم داد.
حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت افزود:دشمن از دیکتاتوری رسانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات جمهوری اسلامی وعلیه مفاهیم اسلامی حداکثر استفاده را می‌کند همه موظفند در این زمینه وارد میدان شوند. همانطوری که امام (ره) فرمودند؛ مردم ایران ثابت کرده اند چه در جنگ نظامی، جنگ اقتصادی تحمل گرسنگی وتشنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب وضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت.
حجت الاسلام سیادت، به شرح مختصری از دستاورد‌های سیاسی واقتصادی، فرهنگی، دستاورد‌های علمی وفناوری همچنین دستاورد‌های نظامی امنیتی انقلاب اسلامی، پرداخت وعنوان کرد:رفع خفقان وسرنگونی نظام دیکتاتوری پهلوی و حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، توسعه کشاورزی، پیشرفت های عمرانی و خودکفایی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
خطیب جمعه پاتاوه در پایان خطبه ها، مناسبت‌های ۱۰ و ۱۳ رجب، میلاد با سعادت امام محمدتقی (ع) وامام علی علیه السلام راتبریک گفت.

با اتحاد و همدلی مردم و مسئولان نقشه های دشمنان ایران اسلامی عملی نمی شود

امام جمعه شهر مارگون در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: ما در این برهه از زمان نیاز به اتحاد و همبستگی بیشتری داریم و باید در این مسیر گام‌های موثری برداریم تا به آن اعتقاد واقعی که در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مطرح بود برسیم و اگر این اتحاد در کشور جمهوری اسلامی به آن مرحله نرسد برخی از نقشه‌های دشمنان در داخل و خارج به منصه ظهور خواهد رسید.
حجت الاسلام خواجه پور افزود: اگر مردم متحد و هم صدا باشند دشمن جرئت خیانت و دست‌درازی به این مملکت را ندارد.
وی با تقدیر و تشکر از حضور گرم و صمیمی مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال با وجود بیماری منحوس کرونا بالاخص سویه امیکرون اشاره کرد و گفت: مردم به آن نتیجه رسیده‌اند که هیچگاه تهدید فشار‌ها و تحریم‌ها بر آن‌ها اثرگذار نخواهد بود و نشان دادند که این مردم انقلابی و ولایی در مسیر رهبری بوده و هستند و می‌توانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند .

مشکلات داخل کشور با مدیریت درست قابل برطرف شدن است

خطیب جمعه کبگیان در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران متعلق به مردم است گفت: مردم در همه دوران ها به ویژه در سال های اخیر از انقلاب و آرمان های آن دفاع کردند و اجازه ندادند دشمنان تفرقه افکنی کنند.
حجت الاسلام سید فرج الله پژمان افزود: برخی از چالش‌های انقلاب بین المللی و منطقه‌ای و بخشی داخلی است ما وظیفه داریم با مدیریت درست مشکلات و موانع داخلی را برطرف کنیم و با همه توان به مردم خدمات رسانی کنیم.

وی افزود: مسئولان باید به روستاها کمتر برخوردار در همه استان های کشور خدمات رسانی کنند و نگذارند عده ای سودجو و فرصت طلب برای مردم مشکل ایجاد کنند.

امام جمعه کبگیان اضافه کرد: بخش کبگیان به لحاظ خدمات زیرساختی با مشکلات زیادی روبرو است و از مسئولان انتظار می رود مشکلات این بخش را کارشناسی و برای رفع آنها اقدام کنند و از گماردن مدیران ناکارآمد و غیر تخصصی خودداری کنند.