روز بدون فوت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
روز بدون فوت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی در استان گزارش نشده است و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و ۸ نفر است.

به گزارش صبح دنا، دکتر پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۱۸۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد ۷۶ نفر مبتلای قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۸۰ هزار و ۵۰ مورد گزارش شده است.
دکتر یزدان پناه با بیان اینکه از ۲۴۴ نمونه تست pcr از آزمایشگاه سلولی و مولکولی شهر‌های یاسوج و دهدشت ۳۳ درصد مثبت بود ادامه داد: بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: عادی انگاری، تجمعات، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش نظارت ها، کاهش محدودیت‌ها بدون رعایت دستورالعمل ها، کاهش سرعت واکسیناسیون و حضور مردم در مناطق پرخطر از مهمترین دلایل افزایش موارد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.
دکتر یزدان پناه تاکید کرد: تکمیل و تسریع واکسیناسیون، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده همگانی از ماسک، نظارت کامل بر اصناف و ادارات و عدم حضور در تجمعات را موثر در جلوگیری از انتشار بیماری است.