فاجعه کرونایی در بویراحمد/ ابتلاء ۲۴۲ دانش‌آموز به کووید ۱۹
فاجعه کرونایی در بویراحمد/ ابتلاء ۲۴۲ دانش‌آموز به کووید ۱۹
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد گفت: از ابتدای مهر تاکنون ۲۴۲ نفر از دانش‌آموزان به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش صبح دنا، محمد یزدان‌پناه در نشست ستاد کرونای شهرستان بویراحمد با اشاره به افزایش بیماری کرونا گفت: ۳۰ درصد مردم بازار، ۶۵ درصد صنوف ماسک می‌زنند و به جز مواد غذایی بقیه وضعیت خوبی ندارد در باشگاه‌های ورزشی هم پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با بیان اینکه همچنان در کافه‌ها قلیان عرضه می‌شود لذا پلیس اماکن تیمی برای پلمب کافه‌های عرضه کننده قلیان تشکیل دهد، افزود: به لحاظ واکسیناسیون دانش آموزی شهرستان بویراحمد عقب است و صحبت‌هایی که جلسه قبل گفتیم عملی نشد.

وی بیان کرد: واکسیناسیون در کهگیلویه خوب انجام شده اما روند در بویراحمد کُند است و فراخوان برای انجام واکسن دانش آموزان، معلمان و اولیاء به خوبی انجام نشده ۸۱ درصد دانش‌آموزان نوبت در نوبت اول و ۴۷ درصد در نوبت دوم واکسن تزریق کردند.

این مسئول عنوان کرد: از اول فروردین امسال تاکنون ۱۰۹۱ دانش آموز به کووید ۱۹ مبتلا شدند اما از ابتدای مهر تا امروز ۲۴۲ دانش‌آموز کووید ۱۹ گرفتند که نگران کننده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه نظارتی بر تالارها عروسی نیست‌‌، گفت: اماکن تفریحی کوشک و تنگ گنجه ای همچنان بدون نظارت است که نظارت بیش تر داشته باشند.از مدرسه‌ای بازدیدی داشتیم بیشترین مشکل و چالش ما در مدارس خصوصی و غیرانتفاعی است.

در ادامه کورش دلشاد رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: در واکسیناسیون معلمان بیش از ۹۰ درصد واکسن زدند اما دانش‌آموزان مناسب نیست.

وی با بیان اینکه ۲۰ ماه است آموزش بیمار و ضربه دیده، بیان کرد: اگر مدارس پروتکل‌ها را رعایت نکنند تعطیل می‌شوند سلامت ملاک است اما آموزش با کیفیت هم ملاک است بینمی‌شود گفت مدارس را تعطیل می کنیم در حالی که باید سنجیده به سمت بازگشایی مدارس برویم.

در پایان مجید احمدی با گرامیداشت ۱۳ آبان گفت: این روز مهم باید در خاطره همه زنده باشد و پاسداشت آن را به جای بیاوریم. جمهوری اسلامی به ما اقتدار داد دیروز سپاه موجب افتخار شد.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: نمی‌گویم مشکل نیست اما دشمن سیاه‌نمایی می‌کند. توصیه می‌کنم اهداف جمهوری اسلامی که مبارزه با ظلم و استکبار بوده برای دانش‌آموزان مطرح شود.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه مدیران به جلسه دعوت می‌شوند اما نمی‌آیند و بی‌توجهی می‌کنند، گفت: علی‌رغم اینکه بارها گفته و تذکر داده‌ام اما متاسفانه این عدم حضور مدیران پیگیری نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبات باید پیگیری شوند وقتی مصوبه ای تدوین می‌شود باید پیگیری شود افزود: این نهایت سوء مدیریت است که یک مصوبه داشته باشیم اما اجرایی نشود در جلسه بعد حتما نام کسانی که به جلسات توجه نمی‌کنند رسانه‌ای می‌شود.

وی بیان کرد: بارها اشاره و تاکید کردم نظارت‌ بر اماکن مستمر انجام شود اولین شهرستانی بودیم که گفتیم بازار تعطیل نشود اما نظارت شود که پروتکل‌ها رعایت شود که به حمدالله مشکل در بازار حل شد.

احمدی بیان کرد: وقتی ۲۴۲ دانش‌آموز از ابتدای مهر تا الان کرونا گرفتند یک فاجعه است آموزش یک ضرورت است اما وقتی بدون پشتوانه باشد چه فایده دارد.
فرصت می‌دهیم اگر رعایت نکنند تعطیل می‌کنیم.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: پلیس اماکن به صورت جدی باغات تفریحی و مراکزی که از قلیان استفاده می‌کنند نظارت و تعطیل کنند.مهمترین اصل برای ما نظارت است تیم های نظارتی حتما به دقت فعالیت داشته باشند و در بحث باغات و مراکز تفرجگاهی وظیفه میراث است که نظارت کنند.

فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: پروتکل‌ها در آرامستان رعایت نمی‌شود.