تاخت و تاز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پایان ندارد
تاخت و تاز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پایان ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 945 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته دو بیمار جان خود را از دست دادند.

به گزارش صبح دنا، دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۲۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۱۲۹ نفر مبتلای قطعی و ۲۱ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۱ هزار و ۳۶۹ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از ۶۸۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR حدود ٣۵ درصد موارد مثبت بودند.
یزدان پناه افزود:بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام و از ۲۵۹ نمونه رپید تست ۱۸ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد و مارگون بودند.

وی ابراز داشت: درصد موارد مثبت در چرام و کهگیلویه بالاتر از بقیه شهرستانهای استان می باشد که لازم است مردم این دو شهرستان ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی مشارکت بیشتری در تزریق واکسن داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: خوشبختانه بیماری سیر نزولی خوبی داشته است اما مردم شریف استان باید موج های گذشته را به عنوان یک تجربه در نظر بگیرند و با کاهش میزان شیوع بیماری، از رعایت دستور العمل های بهداشتی غافل نشوند.