افزایش مبتلایان کرونا دلتا در باشت
افزایش مبتلایان کرونا دلتا در باشت
بیش از ۵۰ درصد جواب‌های دریافتی آزمایش‌ها در شهرستان باشت مثبت و از نوع دلتا اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا، مدیرشبکه بهداشت و درمان باشت در جلسه اضطراری ستاد کرونای این شهرستان گفت: باتوجه به وضعیت کرونایی شهرستان و روند روبه رشد این ویروس، نمونه گیری‌های کرونا در مراکز روستایی آبدهگاه، چاه تلخ و دو شهر باشت و بوستان درحال انجام است.
مثبت شدن ۵۰ درصد آزمایش ها در باشت از نوع کرونا دلتا
آرش حسینی افزود: بیش از ۵۰ درصد جواب‌های دریافتی آزمایش‌ها مثبت اعلام شده است و گزارشهای دریافتی عمدتا از نوع کرونای دلتا هستند که قدرت و سرایت بسیار بالایی دارد.
حسینی ادامه داد: تعداد بستری‌های مبتلایان در شهرستان باشت در بیمارستان ۳۲ تختوابی باشت و شهرستان‌های همجوار درحال افزایش است در صورت رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی  احتمال مرگ و میر بیشتر در شهرستان پیش بینی می شود.
احتمال قرمز شدن وضعیت کرونایی باشت
وی با ابراز تاسف از احتمال قرمز شدن شهرستان باشت گفت: متاسفانه عده‌ای با بی توجهی به مسئله کرونا اقدام به برپایی گردهمایی ها، مراسم‌های جشن بدون مجوز و غیرقانونی در شهر باشت کردند که همین عوامل باعث افزایش وگسترش این بیماری شده است.
فرماندار شهرستان باشت اضافه کرد: طبق گزارش‌ها و مستندات موجود عده‌ای باهر عناوینی اقدام به اعزام کاروان‌های زیارتی، سیاحتی وگردشگری به سمت مشهد، تهران، شمال می‌کنند که برای آن‌ها پرونده تشکیل و به مقامات قضایی ارسال شده است.
برخورد با عاملان اعزام کاروان های زیارتی و سیاحتی در باشت
مدیرشبکه بهداشت و درمان باشت از دادستان شهرستان خواست در این مورد ورود کند و با متخلفان و هنجارشکنان برخورد قانونی و جدی شود.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان باشت هم گفت: در سالن ورزشی مرحومه عسکری و مراکز درمانی چاه تلخ، بوستان و آبدهگاه واکسیناسیون در حال انجام است.
رتبه نخست باشت در زمینه واکسیناسیون کرونا
علی پاکزاد با بیان اینکه شهرستان باشت به لحاظ پوشش تزریق واکسن کرونا باتوجه به درصد جمعیت در رتبه نخست استان قرار دارد افزود: واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال منطقه سخت گذر پیچاب در حال انجام است.
وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان باشت ۲۱ باشتی قربانی ویروس کرونا شدند، ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار و ۹۳۹ نمونه کرونا در شهرستان باشت انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۵۴ نفر مثبت و ۳۴۸ نفر تحت درمان و مرخص شدند.
ویروس دلتا با ۲و نیم برابر سرعت انتقال
معاون فرماندارشهرستان باشت هم با هشدار در خصوص رعایت دستور العملهای بهداشتی گفت: ویروس دلتا با ۲و نیم برابر سرعت انتقال نسبت به ویروس قبلی حتی نوجوانان و جوانان این شهرستان را درگیر و مبتلا کرده است.
محسن ظفری افزود: هرچند تاکنون تعداد زیادی از مردم باشت واکسینه شده اند، اما میزان ابتلا به کووید۱۹ همانند پیک‌های قبلی است، زیرا ویروس کرونا دلتا سنین پایین را نیز درگیر می‌کند.
ممنوع شدن اعزام کاروان به خارج از شهرستان باشت
سرهنگ انصاری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان باشت و سرگرد غلامشاهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت هم بر ممنوع شدن اعزام کاروان زیارتی و سیاحتی با هر عنوانی به منظور حفظ سلامت مردم خبردادند و برخورد با متخلفان را در دستور کار قرار دادند.