هجوم کم سابقه مسافران و ابراز نگرانی مردم گردشگرپذیر ترین دهستان کهگیلویه و بویراحمد/آقای استاندار پاسخگوی عدم کنترل ورودی های استان باشید/نمایندگان نقش نظارتی خود را فراموش نکنند
هجوم کم سابقه مسافران و ابراز نگرانی مردم گردشگرپذیر ترین دهستان کهگیلویه و بویراحمد/آقای استاندار پاسخگوی عدم کنترل ورودی های استان باشید/نمایندگان نقش نظارتی خود را فراموش نکنند
مردم شهرستان دنا و دهستان گردشگر پذیر کریک از هجوم کم سابقه مسافران در شرایط سخت کرونایی به این منطقه ابراز نگرانی کردند.

استان کهگیلویه و بویراحمد از زمان ورود ویروس کرونا در کشور تاکنون به واسطه تردد مسافران بخصوص از مناطق جنوب کشور همواره نگرانی زیادی داشته است ، نگرانی هایی که با ورود استان به امواج پی در پی و به فاصله زمانی یکسان محقق شده بود.

طی ۱۷ ماه اخیر کهگیلویه و بویراحمد چهار موج همه گیری را تجربه کرده است . حضور پرشمار مسافران در کنار عادی انگاری مردم بومی استان مهم ترین عامل این امواج کشنده بود که بارها با واکنش و انتقاد رسانه ها و مسئولان بهداشت و درمان مواجه شد.

کهگیلویه و بویراحمدی که همواره سفر به آن تشویق می شد ، این بار بر خلاف همیشه مسئولان استانی بارها از مردم خواستند به این استان سفر نکنند ، ولی همواره با وجود اعمال محدودیت ها ، شهروندان شاهد حضور پرتعداد مسافران در مناطق گردشگر پذیر بخصوص در شهرستان های بویراحمد و دنا بودند و این پرسش بی پاسخ مانده است که چگونه ورود این تعداد پرحجم غیربومیان به استان با وجود اعمال محدودیت ها امکان پذیر است؟

جواب سوال این است که اصلا در مبادی ورودی استان کنترلی صورت نمی گیرد و این عدم کنترل باعث هجوم مسافران به استان و بخصوص شهرستان های بویراحمد و دنا شده است.

در حال حاضر نیز با گذشت ۱ ماه از تابستان ، کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص شهرهای یاسوج و سیسخت آسیب پذیرتر از همیشه در مقابل ویروس کرونا قرار گرفته اند. سال گذشته نیز در پی عادی انگاری های تابستان ، موج دوم و بزرگ ترین موج کرونایی در استان طی ماه تیر آغاز شده بود و در مرداد به اوج خود رسید.

به گزارش صبح دنا امروز و در پی هجوم کم سابقه گردشگران به خصوص از استان بحران زده خوزستان به شهرستان دنا به خصوص شهر سیسخت و دهستان کریک که بهترین مقصد برای گردشگری در استان به شمار می رود مردم این مناطق در تماس با این پایگاه خبری نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند.

پریسای مدیر مرکز بهداشت دنا در گفت و گو با صبح دنا از تصویب کنترل دهستان های گردشگر پذیر شهرستان در روزهای انتهای هفته خبر داد و گفت: در جلسه شورای سلامت شهرستان مقرر شد علاوه بر شهر های سیسخت و پاتاوه که کنترل ها در شرایط کرونایی صورت می گیرد در دهستان های کریک، کوخدان، کره و چند روستای دیگر نیز با همکاری شورا، دهیاران، نیروی انتظامی و سپاه کنترل در ورودی های این مناطق انجام شود و از ورود افراد غیر بومی جلوگیری به عمل آید.

هجیر ایلخانی نسب بخشدار بخش مرکزی شهرستان دنا با بیان این که کنترل های ورودی در شهر سیسخت با کمک جمعیت هلال احمر، بسیج،سپاه ناحیه دنا و نیروی انتظامی از سه شنبه تا کنون در حال انجام است گفت:با توجه به اوج گرما و شرایط بحرانی در برخی استان های جنوبی شاهد ورود مسافران زیادی از این استان ها هستیم که این کار را برای مسئولان شهرستان با توجه به گردشگر پذیر بودن اکثریت مناطق و روستا ها سخت کرده است.

وی گفت:در این شرایط با توجه به حجم انبوه مسافران و کمبود نیرو در شهرستان از مردم توقع داریم برای جلوگیری از وجود شرایط سخت تر به خصوص در روستا ها با ما همکاری لازم را انجام دهند.

حال این سوال پیش می آید که با توجه به هجوم مسافران به خصوص از جنوب کشور چطور هیچ کدام از مبادی ورودی شهرهای استان کنترل نمی شوند تا این حجم از مسافر به یکباره وارد شهرستان دنا که در شمال استان قرار دارد هجوم بیاورند؟

آیا حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد منتظر وقوع بحران بی سابقه کرونایی در استان و به خصوص شهرستان دنا و بویراحمد است تا با در دست گرفتن میکروفون برای فوت شدگان کرونایی مرثیه خوانی کند یا تا دیر نشده است تصمیم دیگری خواهد گرفت؟

در اینجا و با وجود همزمانی این وضعیت اسف بار با روزهای پایانی دولت حسن روحانی و خطر یک همه گیری بی سابقه در کهگیلویه و بویراحمد از نمایندگان استان به خصوص مهدی روشنفکر نماینده شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون که بیشترین حجم مسافر را این روزها پذیرا هستند انتظار می رود نقش نظارتی خود را ایفا کرده و از مسئولان استانی برای انجام وظایف خود مطالبه گری کنند.