۸۳ واحد صنفی بدون پروانه در کهگیلویه و بویراحمد پلمب شد
۸۳ واحد صنفی بدون پروانه در کهگیلویه و بویراحمد پلمب شد
معاون امور بازرگاني و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگيلويه و بويراحمد با اشاره اينکه طرح ساماندهي واحدهاي صنفي بدون پروانه از اول تير در استان آغاز شده گفت: در اين مدت ۸۳ واحد بدون پروانه پلمب شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا:امیر تیمور موسویان، معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: براساس این طرح که با مشارکت اتحادیه های صنفی، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و سایر ارگان های مرتبط کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود بررسی همه واحدهای صنفی در شهرستان های مختلف از نظر دارا بودن پروانه فعالیت صنفی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس طرح ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه استان فعالان مذکور تا زمان اخذ پروانه فعالیت صنفی پلمب می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه فرار مالیاتی، خودداری از رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نداشتن صلاحیت‌های فردی از جمله پیامدهای نداشتن پروانه فعالیت صنفی است تاکید کرد: این طرح نقش مهمی در بهبود خدمات رسانی بازاریان دارد.

موسویان عنوان کرد: ۳۰ هزار واحد صنفی در استان فعالیت می کنند که تا زمان شناسنامه دار شدن تمام واحدهای صنفی این طرح ادامه دارد.

وی ابراز داشت: متقاضیان دریافت پروانه کسب از هر یک از اتحادیه های صنفی می‌توانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir، رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه آیین‌نامه صدور پروانه کسب، با تکمیل فرم اطلاعات درج شده در سامانه، تقاضای خود را به اتحادیه مربوطه ارائه داده و کد رهگیری دریافت کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اتحادیه‌های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب، اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، بازدید مکان، صدور استعلام و در نهایت صدور پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.