۲۸ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد بستری شدند
۲۸ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد بستری شدند
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:در ۴۸ ساعت گذشته تعداد ۲۸ بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای کهگیلویه و بویراحمد بستری شدند که روند افزایشی این آمار نسبت به هفته های گذشته نگران کننده است.

پرویز یزدان پناه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۱۸۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین کرونای کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۵۸ نفر بیمار کرونای قطعی و هشت نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد:از مجموع ۳۲۲ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۳۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، بهمئی و دنا بوده است.

یزدان پناه با بیان اینکه خوشبختانه در ۶ روز گذشته مورد فوتی کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد به ثبت نرسیده، عنوان کرد : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۰ هزار و ۳۴۱ بیماری کرونایی در استان بهبود یافته اند.

وی نسبت به شیوع بیماری کرونا هندی در کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد و افزود: روند افزایش ابتلا به بیماری دلتای هندی در کشور و به تبع آن در استان شروع شده میزان ابتلا و مرگ میر این بیماری خیلی زیاد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:روند شیوع بیماری کرونا در شهرستان های بویراحمد، بهمئی و لنده نگران کننده است و در صورت ادامه این روند بزودی وضعیت این سه شهرستان قرمز می شود.

وی افزود: با توجه به افزایش میزان کشندگی و سرعت شیوع این بیماری مردم برای جلوگیری از ابتلا به آن ضمن رعایت فاصله فیزیکی و شرکت نکردن در دور همی‌های خانوادگی حتما از ماسک استفاده کرده و از سفر و شرکت در تجمعات پرهیز کنند تا بتوانیم از این پیک بیماری کرونا با کمترین خسارت عبور کنیم.