۲۱ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی باشت تشکیل شد
۲۱ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی باشت تشکیل شد
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري باشت گفت: طي سه ماهه گذشته ۲۱ پرونده تخلف در عرصه منابع طبيعي اين شهرستان تشکيل شده و متخلفان براي پيگيري هاي قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا:سید حمید حسینی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت اظهار کرد: ۶۰ درصد از این پرونده ها در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و مابقی در بخش قطع درختان، قاچاق چوب و زغال بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ نفر متخلف امسال در زمینه قطع درختان جنگلی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، بیان کرد: متخلفان اقدام به کت زدن چهار اصله درخت بلوط و قطع ۱۰ بوته گون کرده بودند.

به گفته حسینی همچنین طی مدت یاد شده ۳۰ هزارو ۴۳۵ مترمربع از اراضی ملی شهرستان امسال رفع تصرف شده، که این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست پنج نفر سودجو خارج شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: در این ارتباط هفت پرونده تصرف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه متخلفان اقدام به تصرف ۷۰ هزار و ۳۷۸ متر مربع اراضی ملی کرده بودند، تصریح کرد: دره باشت، پشت کوه خان احمد و امام ضامن از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها رفع تصرف شده است.

حسینی گفت: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت افزود: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در باشت دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت سه پرونده تخلف قاچاق چوب و زغال در عرصه منابع طبیعی این شهرستان امسال تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

حسینی تصریح کرد: در این زمینه بیش از ۳۳۲ کیلوگرم چوب و سه دستگاه خودرو کشف و ضبط شد که متخلفان اقدام به قطع درختان بلوط جنگلی، بلوط و بنه و کلخنگ کرده بودند.