کرونا دو خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را عزادار کرد
کرونا دو خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را عزادار کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 698 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته دو بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه با بیان اینکه ۱۷۲ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۶۲ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۹۸۸۰ نفر بهبود یافته اند.

دکتر یزدان پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ رپید تست انجام شده که ۹ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران و بویراحمد و از ۳۲۱ نمونه pcr انجام شده ۲۸ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد، گچساران و بهمئی بود.

وی تصریح کرد: رفتار اجتماعی مردم در کنترل اپیدمی ویروس کرونا بسیار موثر است. چنانچه بسیاری از افراد بی‌توجهی عجیبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند که این امر می‌تواند مخرب بوده و در صورت تداوم، عاملی برای مقررات سختگیرانه‌تر در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: با توجه به ابتلا استانهای مجاور به کرونای هندی که سرایت پذیری و مرگ و میر زیادتری نسبت به سایر انواع جهش یافته کرونا دارد ، احتمال درگیر شدن استان طی هفته های جاری وجود دارد .لذا لازم است دستورالعمل های بهداشتی را کاملا رعایت نمود و از حضور در تجمعات و دورهمی ها و مسافرت به سایر استانها پرهیز نمود .