نام نویسی آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
نام نویسی آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سراسر کشور نام نویسی آزمون ورودی پایه دهم مقطع متوسطه دوم مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ از امروز شنبه در این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از ایرنا./هادی زارع پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نام نویسی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد به مدت ۱۱ روز و تا ۲۷ خردادماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

وی افزود: مبلغ نام نویسی در این آزمون ۲۵۰ هزار ریال بوده و دریافت هرگونه وجه با هر عنوان دیگری از دانش آموزان متقاضی شرکت در آن ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زمان برگزاری این آزمون ساعت ۹ صبح جمعه ۲۰ تیرماه امسال خواهد بود.

زارع پور عنوان کرد: آن عده از دانش آموزان پایه نهم مقطع متوسطه اول کشور و کهگیلویه و بویراحمد که معدل کتبی آنان بالای ۱۷ است مجاز به نام نویسی و شرکت در این آزمون هستند.

وی ابراز داشت: رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه با استفاده از ماسک و دستکش هنگام برگزاری این آزمون برای دانش آموزان و عوامل اجرایی آن الزامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر دانش آموز شرکت کننده در این آزمون می ‌تواند تنها یک‌ رشته تحصیلی از شاخه نظری شامل علوم تجربی، ریاضی فیزیک و ادبیات و علوم انسانی یا شاخه فنی و حرفه ای را انتخاب کند.

زارع پور اظهار داشت: برخی از مهمترین شرایط نام نویسی و شرکت در این آزمون شامل داشتن تابعیت ایرانی و مشغول به تحصیل بودن در پایه نهم مقطع متوسطه اول سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۳۹۸ است.

وی افزود: کارت ورود به جلسه این آزمون سه روز قبل از زمان برگزاری آن در اختیار دانش آموزان کشور و کهگیلویه و بویراحمد قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت دانش آموزان کشور و استان در این آزمون بدون ارائه کارت ورود به جلسه ممنوع است.

زارع پور عنوان کرد: پرسش های این آزمون چهار گزینه ‌ای و از محتوای کتاب های درسی انتخاب می شود.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.