ابتلای دانش آموز و سرایدار گچسارانی به کرونا
ابتلای دانش آموز و سرایدار گچسارانی به کرونا
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: با انجام آزمایشات تست دانش آموز و سرایدار یکی از مدارس گچساران مثبت اعلام شده است.

به گزارش  پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری فارس  نشست  اضطراری  مقابله با بیماری کووید_ 19  با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان و مسوولان آموزش و پرورش در سالن اجتماعات شبکه بهداشت برگزار شد.

 در این نشست آرین غلامیان از مبتلا شدن دانش‌آموز و سرایدار مدرسه به ویروس کرونا خبر اد و گفت: با انجام آزمایشات تست دانش آموز و سرایدار یکی از مدارس گچساران مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: اعلام 3مورد مثبت در آموزش و پرورش، لزوم پیگیری و بررسی راه‌های احتمال ابتلای این افراد به بیماری کووید 19 و چرخه درگیری این افراد با سایرین بسیار حایز اهمیت است.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با تاکید برشناسایی افراد مرتبط و درگیر با این بیماری  را در دستور کار قرار داده است، عنوان کرد:با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه افراد مشکوک و مبتلا به این ویروس  از شیوع مجدد این بیماری در گچساران بایستی جلوگیری شود.

وی در ادامه به ضدعفونی و گندزدایی مستمر مکان‌های آلوده  تاکید و تصریح کرد: یکی از راه‌های کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری شناسایی وگندزدایی مکان‌های آلوده است.

به گزارش فارس، از 135 مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج در روز گذشته  12 مورد مثبت در این استان گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با احتساب آمار جدید  شمار مبتلایان به کرونای استان به 656بیمار رسید.

وی افزود: از شمار مبتلایان جدید استان سه بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان بویراحمد، یک بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان کهگیلویه، دو بیمار مرد و یک بیمار زن در شهرستان گچساران، دو بیمار مرد در شهرستان باشت و یک بیمار مرد در شهرستان لنده می‌باشند.