آزادی ۸۱۰ زندانی غیر عمد از زندان های کهگیلویه و بویراحمد
آزادی ۸۱۰ زندانی غیر عمد از زندان های کهگیلویه و بویراحمد
جمیاری سیستم نوین زندانبانی اسلامی را مولود انقلاب دانست و گفت: در سه ساله اخیر ۸۱۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت گرامی داشت دهه مبارک فجر، آئین آزادی 22 زندانی جرائم غیر عمد ظهر امروز (۱۹ بهمن) با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور و عضو شورای قضایی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل و معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان و جمعی از زندانیان در کانون اصلاح و تربیت یاسوج برگزار شد.

«اسماعیل جمیاری» در این آئین ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گفت: امروز در کنار سایر جشن ها و برنامه ها، جشن آزادی 22 زندانی جرائم غیر عمد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این برنامه نتیجه کار گروهی بود که بخشی از بدهی را اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و مابقی را سازمان زندان ها و مدیرعامل ستاد دیه کشور تقبل کردند.

وی میزان بدهی این افراد را بالغ بر یک میلیارد و 115 میلیون تومان دانست و ادامه داد: بنده و همکاران در این زمینه مدیون شکات هستیم، چرا که 50 درصد را رضایت دادند، 25 درصد تسهیلات بانکی ارزان قیمت و مابقی را ستاد دیه استان و اداره کل اوقاف به عنوان سهم بلاعوض، کمک کردند.

جمیاری سیستم نوین زندانبانی اسلامی را مولود انقلاب دانست و اضافه کرد: منظور این نیست که قبل از انقلاب زندان نبود، بلکه تدوین ماموریت های سازمانی امروز کشور بسیار متفاوت تر از گذشته است.

عضو شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سیستم زندان بانی فعلی ماموریت داده شده که زندانی به واسطه جرمی که مرتکب شده به حکم قانون فقط آزادی او سلب شده و همه حقوق دیگر حتی حقوق شهروندی او باید رعایت شود و رافت و رحمت نظام اسلامی شامل حال زندانی باشد.

وی ضمن تاکید بر مهارت آموزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی شخصیت زندانی و بازسازی آن، یادآور شد: زمانی که شخصیت زندانی بازسازی و به عبارتی اصلاح و تربیت شد، باید زمینه اجتماعی شدن او را فراهم کنیم که خوشبختانه اقدام هایی در این زمینه انجام گرفته است.

جمیاری خاطرنشان کرد: ما در راستای بازاشتغالی شدن زندانیان، یعنی آماده کردن جامعه و خانواده برای پذیرش زندانی، اعتقاد داریم وقتی زندانی در زندان مجازات شد باید برچسب و انگ زندانی شدن را از پیشانی او برداریم و جامعه باید او را پذیرش کند.

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در دوره اخیر به عنوان دوره تحول دستگاه قضا ما با همکاری و همراهی مسئولان قضایی، شکات، ریش سفیدان، معتمدین محلی و همچنین همکاری و همراهی شورای حل اختلاف استان توانستیم زمینه صلح و سازش 19 نفر زندانی را فراهم کنیم تا از اعدام رهایی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این کار کوچکی نیست، چرا که در جامعه ایلیاتی این کار باعث صلح، سازش و امنیت در بین طوایف و شهر و استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

جمیاری با بیان اینکه جمع زندانیان قصاص مالی که رضایت شکات گرفته شده به 20 نفر خواهد رسید و با احتساب زندانیان امروز، در سه ساله اخیر 810 نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.