فهرست اسامی مناطق، شهرستان‌ها و شهرهای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونا/در یاسوج چه مشاغلی باز می شوند؟
فهرست اسامی مناطق، شهرستان‌ها و شهرهای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونا/در یاسوج چه مشاغلی باز می شوند؟
‌آخرین وضعیت و لیست شهرهای قرمز، نارنجی و زرد کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.

به گزارش صبح دنا، مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، کاهش حضور کارکنان در سراسر کشور بر حسب وضعیت قرمز و نارنجی پیش‌بینی شده است. همچنین، محدودیت‌هایی در خصوص فعالیت مشاغل سطوح یک تا چهار ابلاغی اِعمال می‌شود. در هر حال مشاغل گروه یک و مشاغل ضروری در هیچ‌یک از وضعیت‌های سه‌گانه تعطیل نمی‌شوند.

شاخص: در طرح جدید شاخص تعداد بستریها، رنگ‌بندی شهرها را مشخص می‌کند. به این ترتیب که بستری‌های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر زرد، شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای قرمز را تعیین می‌کند.

 

🔴 وضعیت قرمز: فقط فعالیتهای ضروری گروه شغلی ۱ مجاز هستند.

 

🟠 وضعیت نارنجی: فعالیت گروه‌های شغلی ۱ و ۲ مجاز است.

 

🟡 وضعیت زرد: فعالیت گروه‌های شغلی ۱ و ۲ و ۳ مجاز است.

 

زرد= خطر متوسط، نارنجی=پرخطر، قرمز=خیلی پرخطر

 

 

 

 

بر اساس اسلاید بالا شهرستان بویراحمد و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از روز شنبه ۲۲آذر ماه از وضعیت قرمز به نارنجی وارد شده و به جز مشاغل گروه ۱،صنوف گروه ۲ نیز می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

بنابراین مشاغل دسته بندی های ۳ و ۴ کماکان در شهر یاسوج مجاز به فعالیت نیستند.

تردد‌ها از شهر‌های نارنجی به سایر شهر‌ها و بالعکس مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهد شد و تردد‌های شبانه از ۲۱ تا ۴ همچنان در شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است.

‌گروه‌های شغلی یک و ۲ در شهر‌های نارنجی با رعایت دستورالعمل‌ها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار مانند تالار‌ها، استخر‌ها و قهوه خانه که محل تجمع هستند، ممنوع است.

بر اساس اعلام مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، شهروندان، اصناف و مسوولین می‌توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت شهرستان‌ها به نقشه “وضعیت شهرستان‌ها” در اپلیکیشن ماسک یا وبسایت http://app.mask.ir/map مراجعه کنند.

 

همچنین تنها مرجع اعلام وضعیت شهرستان‌های کشور معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

 

در عین حال در کلیه مناطق استفاده از ماسک توصیه می‌شود و در هنگام ارائه خدمت، استفاده از ماسک توسط هر دو گروه خدمت گیرنده و خدمت دهنده اجباری است.

 

ستاد ملی کرونا، تصمیمات جدید اتخاذ شده جهت مقابله با کرونا و برخی محدودیتها در فعالیتهای مشاغل که از ۲۰ آبان ماه اعمال می شود را اعلام کرد.

 

بر اساس اعلام مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، لیست گروه‌های شغلی یک، دو، سه و چهار در ادامه می‌آید: