حتی با وجود انتخاب بایدن، مجلس اجازه مذاکره مجدد با آمریکا را نمی‌دهد / تحریم برای ما فرصت خوبی است
حتی با وجود انتخاب بایدن، مجلس اجازه مذاکره مجدد با آمریکا را نمی‌دهد / تحریم برای ما فرصت خوبی است
ما مسیر مذاکره با آمریکا را رفتیم، شیوه بایدن در این قضیه هم با ترامپ تفاوت چندانی نخواهد داشت، از این جهت قطعا از نظر مجلس مسیر مذاکره مجدد با آمریکا در دولت فعلی و یا دولت های آینده با آمدن بایدن منتفی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا،روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در گفت و گو با اصلاحات نیوز درباره آینده دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در مقابل رئیس جمهور جدید آمریکا و منتخب شدن بایدن گفت؛ اولا سیاست های آمریکا با رفتن و آمدن شخصیت های جدید تغییری نخواهد کرد لذا ما فکر نمی کنیم با آمدن بایدن تغییر اساسی در شیوه و رویکرد سیاست های آمریکا نسبت به ایران به وجود بیاید، جدای از آن درباره مسائل داخلی ما مذاکره را تجربه کرده ایم بابت آن هم هزینه دادیم و همچنان هم داریم هزینه میدهیم، من نمی دانم دیگر از این مذاکره قرار است چه چیزی نصیب ما شود؟!

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: ما مسیر مذاکره با آمریکا را رفتیم، شیوه بایدن در این قضیه هم با ترامپ تفاوت چندانی نخواهد داشت، از این جهت قطعا از نظر مجلس مسیر مذاکره مجدد با آمریکا در دولت فعلی و یا دولت های آینده با آمدن بایدن منتفی است.

ایزدخواه تصریح کرد: برای حل مشکلات اعم از اقتصادی و غیره کاملا مشهود است که مسائل ما داخلی است، بن بست ها و قفل هایی که در اقتصاد کشور زده شده هشتاد درصد آن مسائل داخلی است . راهکار حل آن ها هم کاملا داخلی است و ربطی به آمریکا ندارد و از این جهت بحث ما این است که دولت باید به حل ساختاری مسائل کشور که ناشی از سو تدبیر ها متمرکز شود.

ایزدخواه در پایان گفت: اتفاقا تحریم فرصت خوبی برای کشور بود، میزان ضریب ساخت و تولید محصولات در داخل کشور افزایش چشم گیری داشته است و از این جهت به نظر می آید مذاکره دوره اش گذشته است و نتیجه هم نخواهد داشت.