۴۷۵ کیلو گرم مواد مخدر در گچساران کشف شد
۴۷۵ کیلو گرم مواد مخدر در گچساران کشف شد
فرمانده انتظامی گچساران گفت: ۴۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر با اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده، امسال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا سرهنگ سید محمد موسوی روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر گچساران افزود: این میزان مواد مخدر امسال با اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف این شهرستان کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

موسوی اظهار داشت: در این زمینه ماموران انتظامی ۶۸ نفر قاچاقچی، ۱۵۳ نفر خرده فروش و ۶۵ نفر معتاد را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: برای قاچاقچیان ۲۱۹ پرونده تشکل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

موسوی ابراز کرد: همچنین در این زمینه ۶۹ دستگاه خودرو توقیف و ۹باند مواد مخدر منهدم شد.
وی با بیان اینکه مواد مخدر مکشوفه شامل تریاک، هروئین، شیشه و حشیش بوده است افزود: مبارزه با این پدیده شوم به‌طور مستمر در این شهرستان ادامه دارد.

فرماندار گچساران در این نشست گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی می توان زمینه پیشگیری از مواد مخدر در جامعه را فراهم کرد.

علی خوان پایه ابراز کرد: مرکز کاهش آسیب و سرپناه معتادان (شیلتر) که هم اکنون به دلایل مختلف غیرفعال است با هماهنگی دستگاه های اجرایی شبکه بهداشت و درمان، بهزستی و شهرداری راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: برخی از ساختمان های این شهرستان بصورت نیمه کاره رها شده اند و هم اکنون پاتوق معتادین شده که انتظار می رود شهرداری در اسرع وقت با دستور قوه قضایی نسبت به تخریب این پاتوق ها اقدام کند.

خوان پایه ابراز کرد: پروتکل های بهداشتی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در کمپ های ترک اعتیاد این شهرستان رعایت شود.

وی ابراز کرد: بسیاری از جرایم خرد در جامعه از سوی معتادان متجاهر صورت می گیرد و با نگهداری و کنترل آنان می توان از فاجعه های اجتماعی جلوگیری کرد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.