مراجعه کنندگان و بستری‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد روز به روز بیشتر می شود
مراجعه کنندگان و بستری‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد روز به روز بیشتر می شود
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد مراجعه کنندگان و بستری های کرونایی استان بخصوص در شهرستان کهگیلویه هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا به نقل از ایسنا محمد مهدی بانشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه وضعیت کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان صعودی است، افزود: همچنان ۴ شهرستان بویراحمد، کهگیلویه، چرام و لنده در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان دیگر شهرستان در وضعیت زرد کرونایی به سر می برند.

وی اظهارکرد: تعداد مراجعه کنندگان و بستری های کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد بالاست و بطوریکه تعداد مراجعه کنندگان و بستری های کرونایی استان بخصوص در شهرستان کهگیلویه هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می شود فاصله گذاری را رعایت کنند، در همه محیط ها بخصوص محیط های سربسته تجمع نداشته باشند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، حتما در همه جا از ماسک استفاده کنند، مسافرت ها را کم کنند و در مراسم ترحیم و تشییع شرکت نکنند تا بتوانیم بیماری را در استان کنترل کنیم.

بانشی تصریح کرد: در صورتی که این وضعیت ادامه داشته باشد وضعیت کرونایی کل شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد قرمز می شود.

وی با اشاره به دلیل قرمز شدن وضعیت ۴ شهرستان استان ادامه داد: دلیل این مساله عشیره ای بودن، شرکت در ماسم تشییع جنازه های شلوغ و چند هزار نفری، شرکت در مراسم عروسی ها در مرداد ماه و مسافرت ها به استان‌ها دیگر و از استانهای دیگر به استان و ساده گرفتن رعایت و رعایت نکردن پروتکل‌ها از جمله دلایل قرمز شدن وضعیت کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد از سفید به قرمز بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز در پیک اول بیماری کرونا قرار دارد اما این پیک سیر صعودی و افزایشی دارد.