افتتاح دو سینما در کهگیلویه بویر احمد
افتتاح دو سینما در کهگیلویه بویر احمد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یک خبر خوب برای فرهنگ و هنر دوستان استان، گفت: با پیگیری های انجام شده زمینه ایجاد ۲ سینما در استان فراهم شده که بزودوی افتتاح خواهد شد.

به گزارش صبح دنا، امین درخشان روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این سینماها در شهرهای دنا و بهمئی با ظرفیت هر کدام حدود ۱۵۰ صندلی افتتاح خواهند شد.
وی افزود: این سینماها حاصل سفر محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور است که به نتیجه رسیده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زیرساخت لازم برای به تصویر کشیدن هنر ایران زمین سینماست تا غنای فرهنگ اصیل ایرانی را به مردم اثبات کند اما در این استان تعداد سینماها اندک است.
درخشان تصریح کرد: نبود سینما می تواند بسیاری از جوانان علاقه مند به این هنر را دلسرد کند اما تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری استان نه تنها در مرکز استان بلکه در همه شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته است.
طبق اعلام معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینماهای کشور در سفر خرداد ماه خود به یاسوج، افزایش تعداد سینما در برخی شهرها را که مخاطب ندارند کار بیهوده ای می داند و بر این باور است که باید ابتدا موضوع بررسی شود که چرا در برخی استان ها مخاطب نداریم و چه کاری باید انجام شود تا مخاطب سینما افرایش یابد.
محمد خزاعی افزوده بود که بر اساس ارزیابی ها کهگیلویه و بویراحمد جزو استان هایی بوده که کم ترین مخاطب سینما را داشته است.
دیار کهگیلویه و بویراحمد فاقد سینمای مستقل است و شاید بخشی از دلایلی که از سینما در این استان استقبال نمی‌شود به همین خاطر باشد.