صدای اعتراض سرمایه گذاران بخش گردشگری بلند شد/نبود اینترنت و جاده مناسب بزرگترین معضلات توسعه گردشگری تنگ تامرادی
صدای اعتراض سرمایه گذاران بخش گردشگری بلند شد/نبود اینترنت و جاده مناسب بزرگترین معضلات توسعه گردشگری تنگ تامرادی
نبود اینترنت و جاده مناسب مهم ترین مشکلات توسعه گردشگری در آبشار تنگ تامرادی است که کم توجهی مسئولین در رفع این مشکلات صدای سرمایه گذاران و فعالین این منطقه را دراورده است.

صبح دنا، منطقه گردشگری تنگ تامرادی در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته‌شده‌ترین مناطق گردشگری در جنوب غرب کشور به شمار می رود سالانه پذیرایی خیل عظیمی از طبیعت دوستان و گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

این منطقه با وجود داشتن آبشارهای زیبا، طبیعت بکر کوهستانی و موقعیت خاص جغرافیایی پتانسیل بسیار بالایی در جذب گردشگر و درآمدزایی و اشتغال زایی برای جوانان، اهالی بومی وحتی سرمایه‌گذاران کلان میتواند باشد ولی متاسفانه دو مشکل عمده مانع توسعه یافتگی درخور منطقه و همچنین باعث بروز مشکلاتی برای گردشگران، اهالی روستاهای پایین دست و متولیان منطقه این گردشگری شده است.

نبود اینترنت و آنتن دهی ضعیف تلفن همراه همچنین وضعیت نامناسب مسیر ارتباطی این منطقه گردشگری و عدم ترمیم و بهسازی جاده در طی سالیان طولانی مانع پیشرفت و توسعه مناسب تنگ تامرادی شده است.

در همین رابطه خدارحم فتاحی مدیریت منطقه گردشگری تنگ تامرادی در گفت و گوبا صبح دنا اظهار کرد؛ نبود اینترنت در منطقه از موانع اصلی و بزرگ توسعه نیافتگی و علت بروز مشکلاتی برای اداره این منطقه میباشد.

وی با اشاره به توسعه وگسترش فضای مجازی و رسانه ای در دوران کنونی نبود اینترنت را مانعی بزرگ برای معرفی و جذب گردشگر بیان کرد و افزود بسیاری از مسافران که قصد استفاده از همراه بانک و سیستم های اینترنتی پرداخت را دارند نیز اینجا با مشکلات بزرگی مواجه میشوند و دستگاهای کارتخوان سیار نیز هرزگاهی با اختلال مواجه میشوند.

در ادامه نیز نیکبخت مسئول اقامتگاه خورشید تنگ تامرادی نبود اینترنت را از موانع اصلی و مشکلات بزرگ مسافران و گردشگران دانست و افزود، بسیاری از گردشگران از زیبایی و پتانسیل بی نظیر منطقه اظهار شگفت میکنند و با وجود فاصله کم این منطقه تا مرکز استان به هیچ وجه نبود اینترنت این منطقه را منطقی نمیدانند و این ضعف را از مهمترین عامل فرصت سوزی مدیران زیربط میدانند که میتواند مانعی برای توسعه و پیشرفت این منطقه باشد.

صبح دنا جهت تنویر افکار عمومی آمادگی انتشار پاسخ و جوابیه نهادهای مرتبط و مسئول در این رابطه را دارد.