روستای تاریخی تلخسرو در تسخیر زباله و ضایعات/مدعی العموم صدای تظلم خواهی مردم این روستا را بشنود
روستای تاریخی تلخسرو در تسخیر زباله و ضایعات/مدعی العموم صدای تظلم خواهی مردم این روستا را بشنود
انباشت زباله و کارگاههای جمع آوری ضایعات در بیخ گوش پایتخت طبیعت ایران صدای مردم را در آورد

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا،چند سالی است که روستای تاریخی تلخسرو در پنج کیلومتری شهری یاسوج با معضل قابل تامل رشد، قارچ گونه کارگاههای جمع آوری ضایعات دست و پنجه نرم میکند.

گرچه این روستای تاریخی در ۵ کیلومتری شهر یاسوج همیشه از مکان های تاثیر گذار در منطقه بوده است و قرار گرفتن در راستای یکی از ورودی های مهم شهر یاسوج اهمیت موقعیت این روستا را صد چندان کرده است.

اما حضور پر تعداد کارگاههای جمع اوری ضایعات و به تبع آن تردد عوامل جمع آوری ضایعات و انباشت زباله و ضایعات چهره ناخوشایند و مشمئز کننده ای به این بخش از شهر یاسوج داده است.

عمق فاجعه آنجا بیشتر احساس می شود که مجاورت این مکانهای جمع و تفکیک زباله با مناطق مسکونی است و در این شرایط همه گیری بیماری های واگیر دار گوناگون مشکلات بی شمار بهداشتی را برای ساکنان ایجاد کرده است.
ازدیاد تعداد موش ها و جانواران موزی دیگر و روی آوردن آنها به خانه ها ی مردم از جمله این خطرات زیستی خطرناک برای اهالی این روستا است.


ساکنان این منطقه مسکونی به صبح دنا گفتند ازدیاد زباله که شامل زباله های بیمارستانی خطرناک نیز میشود سلامت اهالی بویژه کودکان را به خطر انداخته است.
بختیاری شورای روستای تلخسرو در همین خصوص به صبح دنا گفت:از دیگر معضلات فعالیت این صنف در مجاورت محیط مسکونی ازدیاد میزان بزه از جمله سرقت و تردد بالای معتادین متجاهر است که خود مولد آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری است و هزینه های گزافی برای مردم و سیستم قضایی ایجاد می کند.
او گفت باید با تدبیر مسولین این مساله حل و فصل شود و در هر صورت معاش عزیزان فعال در این صنف اولویت اول هر اقدام مقتضی باشد.
گرچه صبح دنا در سالهای گذشته نیز به این موضوع پرداخته و نتیجه ای که حاصل نشده هیچ،ناباورانه میبینیم تعداد این کارگاههای خطرناک بیشتر هم شده است.

حال با توجه حساسیت موضوع سلامت عمومی مردم می طلبد که دادستان محترم به این موضوع مهم ورود کند باشد که این مساله ختم به خیر شود.