افتتاح بازار بزرگ امام علی (ع) با حضور نادر منتظریان
افتتاح بازار بزرگ امام علی (ع) با حضور نادر منتظریان
بازار بزرگ امام علی (ع) با حضور نادر منظریان در یاسوج افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا بیستم تیرماه، طی مراسمی با حضور عموم شهروندان و میهمان هایی از شهرستان های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد افتتاح و راه اندازی بازار بزرگ امام علی (ع) یاسوج بودیم. این فروشگاه ها که توسط بخش خصوصی و با مدیریت آقای محمد دلباز و بدون استفاده از تسهیلات دولتی احداث شده اند می تواند زمینه اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم چند صد نفر را فراهم نماید که با توجه به مشکلات بیکاری در استان، اقدامی قابل تحسین و ارزشمند خواهد بود. همچنین این سرمایه گذار بومی قریب ۳۰۰ مغازه را به مدت یک سال و به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار داده است.

نادر منتظریان که میهمان ویژه این مراسم بود پس از پایان این مراسم به خبرنگار پایگاه خبری صبح دنا گفت: اقدام این سرمایه گذار هم استانی را بسیار ارزشمند و قابل تحسین خواند و افزود: به سهم خودم از این سرمایه گذار بومی تقدیر ویژه دارم. همه ما وظیفه داریم از این چنین کارآفرینان دلسوزی که با سرمایه گذاری در استان، بخشی از مشکلات خانواده ها و دغدغه آنها را رفع می نمایند و ناامیدی جوانان را تبدیل به امید می کنند و باعث پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شوند به صورت ویژه حمایت و همکاری کنیم. زیرا این سرمایه گذار محترم، بدون دریافت تسهیلات دولتی و صرفا با تدبیر و تلاش توانستند شرایطی را فراهم کنند که صدها خانوار با استقرار در این بازار صاحب شغل شوند.

منتظریان افزود در دنیای امروز ساختار اقتصادی با گذشته تفاوت زیادی دارد و در این بین کارآفرینی نقش کلیدی در توسعه اقتصاد پایدار دارد و می‌توان گفت کارآفرینی موتور توسعه اقتصادی است که بدون آن توسعه اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود.

این سرمایه گذاران نه تنها برای خود درآمدی کسب می‌کنند بلکه با به کارگیری افراد مختلف، اشتغال ایجاد می‌کنند و خانواده‌های بسیاری را از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری نجات می‌دهند.

ما اگر یک استان توسعه یافته می خواهیم و خواهان رفع محرومیت ها به صورت بنیادی هستیم، باید فضای رشد و توسعه کارآفرینی در استان را مهیا کنیم و از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت کنیم زیرا همانطور که موفقیت یک کارآفرین برای اقتصاد سودآور است، شکست آنها نیز بی‌شک تبعاتی برای اقتصاد استان خواهند داشت.

ما باید با آغوش باز پذیرای سرمایه گذاران استانی و حتی سرمایه گذاران غیر بومی باشیم و برای رفع موانع کسب کار و تسریع در روند این سرمایه گذاری ها از تمام تلاش خود استفاده کنیم.

وی اضافه کرد سرمایه گذاران باید بتوانند بدون دغدغه خاطر در استان سرمایه‌گذاری کنند و سازمان‌ها نیز لازم است از سرمایه‌گذاران با ایجاد شرایط قانونی حمایت کنند و فرآیند‌های صدور مجوز برای آنها را تسهیل نمایند.

منتظریان در مورد استخدام های دولتی گفتند: با توجه به اینکه ظرفیت استخدام در سیستم های دولتی ما محدود است و افزایش استخدام های بدون ضابطه نه تنها در سطح کلان به ما کمک نخواهد کرد بلکه باعث کاهش بهره وری سیستم ها خواهند شد بنابراین ما چاره ای نداریم جز اینکه به سمت سرمایه گذاری و ایجاد شغل واقعی حرکت کنیم و مهم ترین اقدام در این خصوص جذب سرمایه گذار و حمایت از کارآفرینی است.