زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود
زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود
امام جمعه یاسوج گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان یک وظیفه همگانی است و باید به آن توجه ویژه شود.

امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به اینکه جهیزیه آسان باید برای جوانان فراهم شود، گفت: سرمایه‌های ما جوانان هستند و آینده کشور، اسلام و شیعه به دست آن‌ها است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه خداوند متعال با ارسال انبیای الهی، کتاب‌های آسمانی، ائمه معصومین (ع) حجت را بر بندگان تمام کرده است، می گوید: جهنم انسان، کار‌های حرامی است که در این دنیا انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه اعمال خدایی و نیک و حسنه در بهشت به استقبال انسان می‌آیند، گفت: نور نماز، روزه، حج، زکات و ولایت از جمله اعمالی است که برای انسان ثواب و حسنه می‌نویسد.

حسینی با بیان اینکه انجام گناهان کوچک و اصرار بر آن سبب انجام گناهان بزرگتر و نهایتا تکذیب مقوله‌های دینی می‌شود، گفت: فساد و فحشا و عدم مراقبت از فرزندان سبب گرفتاری آن‌ها و به انحراف کشاندن آن‌ها می‌شود.

امام جمعه یاسوج با اشاره به روز شهدا و اینکه شهدا یک حیات ویژه در برابر خداوند متعال دارند، گفت: خداوند متعال و فرشتگان به کسانی که جان خود را در راه او برای ارزش‌های دینی فدا می‌کنند افتخار می‌کند، شهدا افتخار ملت و کشور هستند و اگر مبارزه و مقاومت آن‌ها نبود امروژ ایران امنیت نداشت.

حسینی می گوید: صدام با حمله خود قصد ذلت و از بین بردن امنیت و سقوط ایران را داشت، اما رزمندگان با مجاهدت خود به جنگ صدام رفته و باعث شکست دسیسه‌های او شدند و عده‌ای زیادی از آن‌ها شهید شدند، ولی الان در اوکراین هزارن تن در زمان جنگ از کشور خود خارج شدند.

او با اشاره به روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: سرمایه‌های ما جوانان هستند و اینده کشور، اسلام و شیعه به دست جوانان است بنابراین باید در تربیت صحیح فرزندان، نوجوانان و جوانان تلاش کرد چرا که در دنیای امروز بر ذهن دانش آموزان، دانشجویان برای انحراف آن‌ها از راه حق از طریق رسانه و ماهواره تلاش می‌کنند.