توصیه پزشکی مفید به بیماران مبتلا به امیکرون
توصیه پزشکی مفید به بیماران مبتلا به امیکرون
به گفته پزشک؛ مبتلایان به اُمیکرون در ۴۸ ساعت نخست مایعات فراوان مصرف کنند.

به گزارش صبح دنا، یک پزشک عمومی در یاسوج گفت: اُمیکرون برعکس سویه ‌های قبلی از جمله دلتا موارد مرگ و میر کمتری دارد اما قدرت سرایت آن بسیار بیشتر است و افرادی که مبتلا می‌شوند باید در کنار استراحت، مصرف فراوان مایعات را در برنامه غذایی خود بگنجانند چرا که مایعات اثر ضدالتهابی دارد.

قاسم مصلحی افزود: در صورتی که بیمار تب شدید، اسهال و استفراغ و تنگی نفس داشته باشد و یا دوره بیماری بیشتر از پنج روز طول بکشد و ریه‌های بیمار درگیر شود، فرد باید حتما به پزشک مراجعه کند در غیر این صورت بیمار با قرنطینه خانگی و مصرف داروهایی که برای سرماخوردگی تجویز می‌شود می‌تواند دوره درمان خود را طی کند.

این پزشک عمومی تاکید کرد: چنانچه فرد ظرف ۴۸ ساعت ابتدای بیماری، خود را قرنطینه کند از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری می‌کند و در این مدت گلوی خود را با سرم شست‌وشو دهد تا دوره درمان بیماری سریع تر طی شود.

دکتر مصلحی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ توصیه کرد: افراد همچنان نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مرتب دست‌ها اقدام کرده و از حضور در مکان‌های پر ازدحام و مکان سربسته که تهویه مناسب ندارد خودداری کنند.

مصلحی با بیان اینکه سویه اُمیکرون ۲ روز دوران نهفتگی دارد، افزود: در این ۲ روز فرد اگر چه علائمی از ویروس ندارد اما ناقل است و می‌تواند افراد بسیاری را مبتلا کند از همین رو رعایت دستورالعملهای بهداشتی ضروری است و می‌تواند از ابتلای افراد بسیاری به ویروس کرونا جلوگیری کند.