مطالبه انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج از استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد
مطالبه انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج از استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد
انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با انتشار نامه‌ای خطاب به استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد خواستار ایجاد عدالت اجتماعی،مبارزه با فساد اداری، رانت، کمک به رونق صنعت و اشتغال در استان شدند.

به گزارش صبح دنا متن نامه به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

“من طلب الرئاسه هلک“
استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد
جناب آقای دکتر احمد زاده
سلام علیکم
ابتداعاً انتصاب شایسته و به جای حضرتعالی را به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد که نشان از تعهد شایستگی تجربیات گرانبها و توانمندی آن جناب دارد تبریک عرض می نمایم که بی تردید سوابق درخشان مدیریتی حضرتعالی موجبات توسعه همه جانبه استان را فراهم خواهد ساخت.
همانگونه که مستحضرید آموزه های دینی پست و مقام در اداره جامعه را به مثابه امانت الهی تلقی می کنند که قاعدتاً باید افراد شایسته و صلاحیت دار در دو عرصه نظری و عملی آنها را احراز نمایند همانطور که امام علی(ع) در رابطه با این موضوع می فرمایند: « این پست و مقام برای تو طعمه تلقی نگردد، بلکه این امانتی است الهی که بر گردن تو نهاده شده است.»
بنابراین پست و مقام در یک جامعه توحیدی به مثابه امانت الهی است که صاحب امانت باید خصوصیات و صلاحیت‌های فکری و اخلاقی لازم را برای احراز آن داشته باشد همانطور که قرآن کریم می فرماید:
« ان الله یامرکم ان تودوا الامانات الی اهلها»
(حقیقتا خداوند شما را امر می‌کند که امانات (الهی) را به اهلش بسپارید)

جناب استاندار اکنون که این امانت به شما سپرده شده است برخود لازم دانستیم که به نمایندگی از قشر جوان و دانشجو (که بی‌شک موتور محرک جامعه است) نکاتی چند را به شما یادآور شویم:

۱.ایجاد عدالت اجتماعی:
مهمترین رکن پویایی هر جامعه ای ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و خدمات اجتماعی است که متاسفانه مدت خیلی زیادی‌ست که به باده فراموشی سپرده شده و بی عدالتی و توزیع ناعادلانه در این فضا نهادینه و حاکم گردیده است.لذا از شما انتظار می‌رود زمینه ساز احیا و اجرای این رکن اساسی و موثر در استان باشید.
۲.مبارزه با فساد اداری و رانت: مادامی‌که عزل و نصب در ادارات به صورت قومی و قبیله‌ای باشد و به تبع آن رانت اداری گسترش پیدا کند، زمینه ایجاد فساد اداری را مهیا می سازد. از این رو مردم هیچ گونه حقی جهت انتقاد، احقاق حق و حتی اعتراضی ساده را نسبت به وضعیت نابسامان حاکم در برخی ادارات ندارند و این امر موجب نارضایتی عمده مردم خواهد شد.که اگر اولویت شما اصلاح‌ و مبارزه با چنین وضعیتی نباشد ، مدیریت شما در ادامه کارساز نخواهد بود.
۳.بازخواست مدیران متخلف:
مدیران برخی ادارات حساس که پیوسته با جذب نیروهای غیر مجاز که سر تا سر آن معاملات سیاسی‌ست از رسالت اصلی خود دور شده و جز آسیب رساندن به بدنه جامعه هیچ گونه عملی در راستای تحقق عدالت و توسعه و پیشرفت انجام ندادند. خواهشمند است با مدیران و نهادهای متخلف که عمل آنان مصداق بارز تضییع حق الناس و عین خیانت است، برخورد قاطع و جدی صورت پذیرد.
۴.اشتغال زایی و کمک به صنعت استان و محرومیت زدایی:
جوانان این استان از مشکل بیکاری رنج می برند که این امر مسبب وارد آمدن آسیب های جدی روحی و روانی بر پیکره بی جانشان گردیده است که ماحصل آن بالا رفتن بی سابقه آمار خودکشی و همچنین دیگر ناهنجاری های اجتماعی از جمله دزدی ،فساد، فحشا، نزاع خیابانی و … می باشد
که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند
شاهد وضعیت نابسامان و نامطلوبی در جامعه خواهیم بود.
لذا خواهشمنداست گام‌هایتان را قاطع و موثر و در راستای توسعه و پیشرفت و تعالی این استان بردارید.

انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج
۴ مهر ۱۴۰۰