جنگل ها و مراتع کوه نیر خاموش نشده آتش به جان پیچاب باشت افتاد
جنگل ها و مراتع کوه نیر خاموش نشده آتش به جان پیچاب باشت افتاد
سه روز پس از آغاز آتش‌سوزی کوه نیر بویراحمد که همچنان هم ادامه دارد و اکنون بیدانجیر به سمت جوخانه در حرکت است، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت نیز از شعله ور شدن آتش در مناطق سخت گذر "اشکر" پیچاب از توابع شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش صبح دنا، مجید احمدی فرماندار بویراحمد در زمینه آتش سوزی کوه نیز اظهار داشت: آتش سوزی در جنگل های لوداب تقریبا مهار شده بود اما طبق گزارشات واصله آتش در این منطقه مجددا توسط عوامل انسانی بصورت عمدی شعله ور شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در رابطه با آتش سوزی کوه نیر اظهار داشت: علی رغم همه تلاش‌ها آتش دوباره در این منطقه بر اثر وزش باد شعله ور شده است.
وی با بیان اینکه نیروهای امدادی با وجود خستگی همچنان در تلاش برای مهار آتش هستند، گفت: آتش در حال گسترش است و باید در این راستا نیروهای کمکی به مدد جنگل بیایند.
حکمتیان تصریح کرد: این آتش سوزی باید هر چه سریع‌تر مهار شود تا دامنه آتش بیش از این گسترده نشود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد نیز با اعلام اینکه تاکنون ۴ سورتی پرواز جهت انتقال نیرو انجام شده است ابراز داشت روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه شاهد سه فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان بویراحمد در جنگل‌های مشرف بر آبشار یاسوج، پشت سد «جوزار» بخش چیتاب و هم‌چنین جنگل‌های لوداب بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال آیا هواپیما ی آتش نشان می تواند به مهار و خاموش کردن آتش کمک کند، بیان کرد: شرایط منطقه طوری است که استفاده از هواپیمای آتش نشان جوابگو نیست بلکه نیاز به نیرو داریم و از همه کسانی که توان و امکان این را دارند که به کمک نیروهای منابع طبیعی به شتابند درخواست کمک و استمداد داریم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت نیز در بیان جزئیات آتش سوزی منطقه پیچاب باشت گفت؛ این آتش سوزی ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز( جمعه) به دلیل نامعلومی شروع شده و نیروهای منابع طبیعی هم اکنون در کار اطفای حریق در جنگل ها و مراتع منطقه سخت گذر پیچاب حضور دارند و اتش سوزی همچنان ادامه دارد.

حسینی ابراز کرد: یک فروند بالگرد جهت مشارکت در عملیات اطفای حریق و انتقال نیرو به منطقه سخت گذر پیچاب شنبه به این شهرستان اعزام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برای مهار آتش منطقه سخت گذر “اشکر پیچاب” به نیروهای مردمی و متخصص برای اطفای حریق نیاز است گفت: همه دستگاه‌ها اجرایی شهرستان هم اکنون برای مهار آتش سوزی در حال آماده باش می باشند و فردا تعدادی از نیروهای اداری برای مهار آتش به این منطقه اعزام خواهند شد.

حسینی ادامه داد: به دلیل سخت گذر بودن پیچاب، مهار آتش در این منطقه با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: ۳۱۱ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان امسال طعمه حریق شده است.