ورود ۲۵هزار دُز واکسن جدید به کهگیلویه و بویراحمد
ورود ۲۵هزار دُز واکسن جدید به کهگیلویه و بویراحمد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت تاکنون ۳۹۲هزار دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده که از این میزان ۳۳۴دز آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش صبح دنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه روند تزریق واکسن کرونا در استان مطلوب است گفت: ۲۵ هزار دُز واکسن جدید وارد استان شده است.
محمد مهدی بانشی افزود: تاکنون ۳۹۲هزار دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده که از این میزان ۳۳۴دز آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

بانشی عنوان کرد: این میزان واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در انواع مختلفی، چون برکت، آسترازنکا، بهارات، سینوفارم و اسپوتنیک در شهرستان‌های مختلف استان تزریق شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان تزریق واکسن شده در کهگیلویه و بویراحمد در روز سه شنبه شانزدهم شهریور ۲ برابر میانگین کشوری بوده از برخی شایعات در فضای مجازی انتقاد کرد.
بانشی تاکید کرد: استان با تلاش همه جانبه مدیران استانی، دانشگاهی و فعالیت‌های ایثارگرانه کارکنان حوزه سلامت، از مناطق با عملکرد مطلوب در همه زمینه‌ها از جمله واکسیناسیون کرونا است به طوری که وزیر بهداشت و درمان بار‌ها به این توانمندی اشاره کرد.

وی از فعالان فضای مجازی و رسانه‌های ارتباط جمعی خواست تا با انتشار خبر‌های کذب مدافعان سلامت در استان را از ادامه خدمت در صف نخست مبارزه با ویروس کرونا دلسرد نکنند.
با توجه به آماری که تا ساعت ۱۴ روز پانزدهم شهریور از سامانه سیب استخراج شده در کشور ۲۴ میلیون و صد هزار دُز واکسن تزریق و در سامانه ثبت شد که ۳۱۰ هزار دُز آن در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.