کرونا و ۷۷۱ قربانی در کهگیلویه و بویراحمد/۶۳۵ بیمار بستری در مراکز درمانی استان
کرونا و ۷۷۱ قربانی در کهگیلویه و بویراحمد/۶۳۵ بیمار بستری در مراکز درمانی استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونایی استان به 771 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته دو هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش صبح دنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر نپرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۶۳۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۴۷ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۳۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهار کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۲۶۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: از ۱۱۶۵ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۴۸ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، باشت و چرام بود. همچنین از ۶۰۷ نمونه رپید تست ۱۸ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و بویراحمد هستند.

دکتر یزدان پناه عنوان کرد: هر گونه تجمعی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حضور در مراکز پرخطر و شلوغ ، کاهش استفاده از ماسک ، عدم رعایت فاصله فیزیکی و افزایش میزان سفرهای درون و برون استانی زنگ خطری برای شیوع گسترده بیماری کرونا در استان است.

وی خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب‌نشینی و مراسم دید و بازدید جمعی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین از کسانی که در نوبت تزریق واکسن کرونا هستند درخواست کرد که بدون فراخوانی به مراکز تزریق مراجعه نکنند و حتما در زمان مشخص شده جهت تزریق واکسن خود مراجعه کنند.