کمبود سرم و داروهای ضد کرونا در داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد
کمبود سرم و داروهای ضد کرونا در داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کمبود سرم تنها به استان و داروخانه های شهر یاسوج بر نمی گردد بلکه یک موضوع کشوری است که پیگیری های لازم نیز از طرف استان انجام شده است.

به گزارش صبح دنا ،چند روزی است که کمبود سرم در داروخانه های استان باعث ایجاد گلایه هایی از طرف مردم شده است و مردم برای پیدا کردن سرم باید به چندین داروخانه در سطح شهر یاسوج مراجعه کنند.

 

شیوع گسترده کرونا در سطح استان و کشور باعث شده است که نیاز به تزریق سرم افزایش قابل توجهی داشته باشد.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در همین خصوص در گفتگویی بیان کرد: کمبود سرم تنها به استان و داروخانه های شهر یاسوج بر نمی گردد بلکه یک موضوع کشوری است که پیگیری های لازم نیز از طرف استان انجام شده است.

 

رحمت اله افشار ادامه داد: یکی از دلایل این کمبود در سطح کشور این است که یکی از کارخانه های بزرگ تولید کننده سرم برای انجام برخی بازسازی‌های زیربنایی با موافقت وزارت بهداشت از زنجیره تولید خارج شد.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کمبود ممکن است در سطح داروخانه ها باشد اما بیمارستان های ما موجودی دارند هر چند که نمی توان گفت کمبودی وجود ندارد.

 

افشار ادامه داد: کل کشور موضوع را گزارش داده اند و طبق صحبت هایی که شده است و قولی که از تهران داده اند هفته آینده مشکل کمبود سرم در استان حل می شود.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص کمبود داروهای کرونایی در داروخانه های استان نیز گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا، داروهای کرونایی مدتی در میان برخی از داروخانه ها برای بیماران سرپایی توزیع می شد اما اکنون طبق تصمیم وزارت بهداشت این داروها تنها در میان بیمارستان های معین کرونا توزیع می شود و دیگر به بخش خصوصی داده نمی شود.