بیانیه رئیس انجمن روزنامه‌نگاران زن استان کهگیلویه و بویراحمد در روز خبرنگار
بیانیه رئیس انجمن روزنامه‌نگاران زن استان کهگیلویه و بویراحمد در روز خبرنگار
رئیس انجمن روزنامه‌نگاران زن استان کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه ای روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دنا اعظم رحمانپور در پیام خود نوشت:

به نام خداوند ن وقلم، روز خبرنگار مبارک همکاران عزیز عرصه رسانه دوستان گرانمایه عرصه خبر مردم عزیز میهنمان هم صدا با هم این روز را به یکدیگر تبریک می گوییم.

چراکه این روز تصویر دو سر طیف پیام و پیام رسان است که یکی تولید کننده و ان دیگری مصرف کننده است و هردو در کنار هم در این روز مبارک هستند . انتشار اخبار یکی از ویژگی ها دنیای جدید است که هرروز ارتباط انسان با آن را بیشتر و عمق اثر را گذاری آن را جدی تر می سازد .

خبرنگاران که سفیران خبر در جهان امروز هستند تصویری شفاف از دهکده جهانی برای ساکنان کره خاکی ساخته اند که برجسته ترین نماد حضور آنها اگر در گذشته روزنامه ، رادیو و تلویزیون بود امروز جای جای صفحه های مجازی مملو از تلاش بی وقفه آنها برای انتشار اخبار است .

روز خبرنگار نیز فرصتی است که بتوان با دنیای این سفیران پر تلاش آشنا شد .مردان و زنانی که با ابزار قلم تصویر دنیای بیرون را برای ما به ارمغان می آورند .آنان که دریایی از دانش و مهارت را برای اطلاع رسانی و نشر وقایع به کار می گیرند تا انجه به قلمشان می اید درجهت بهبود شرایط زندگی بشری باشد با دشورای ها ی گوناگونی روبه رو هستند .

این شکارچیان خبر که در تمامی ساعت روز و شب اخبار را پوشش می دهند دغدغه ای جز اطلاع رسانی و کشف حقایق عالم با سر انگشت قلم خویش ندارند !اما همواره در معرض دشوارترین و سخترین مشکلات قرار می گیرند !آنان که از حقوق بیکاران و و کمبود منابع و محدودیت دریافتی های ماهانه سخن می گویند خود در صف اصلی این مشکلات هستند !

آنان که دغدغه اجتماع و جامعه را دارند خود رد معرض بیشترین آسیب ها از سوی نهادهای مختلف اجتماعی اعم از وابسته به قدرت های گوناگون اجتماعی و حتی عامه مردم قرار می گیرند و تحت عناوینی نه چندان زیبا تهدید و تخریب می شودند !

دراین میان زنان خبرنگار بیش از دیگر همکاران در معرض دشواری های و سختی ها ناشی از تدوین و جمع اوری خبر قرار دارند . آنان نه تنها در میدان کار مشکلات جدی دارند بلکه درصحنه داخلی نیز در محدوده و چارچوب رسانه با دشورای روبه رو هستند .

کم توجهی مدیران رسانه ها به کار زنان خبرنگار و نا باوری آنهاا ز سوی مدیران بالادست به ویژه ناامنی شغلی که بیش ازهر کس آنان را تهدید میکند !دشواری های جدی را برای زنان در کسوت خبرنگاری ایجاد کرده است اما !

به رغم همه ناملایمات آنان تصویر دلنشین تولید خبر و انتشار آن به جامعه را باهمه پستی و بلندی در ردای اطلاع رسانی به مردم هدیه می دهند !

ازاین رو انجمن روزنامه نگاران زن ایران ضمن تبریک ۱۷ مرداد به همه خبرنگاران خصوصا زنان خبرنگار و روزنامه نگار یاداور می شود، از آن جا که دموکراسی برای نهادینه شدن و شکل گرفتن نیازمند تلاش خبرنگاران است ، شکل دهی جامعه ای مبتنی بر ارائ مردم بدون توجه به نیازهای صنفی و حقوقی و اجتماعی آنان مطمئنا با دشواری روبه رو خواهد شد .

از این رو انجمن روزنامه نگاران زن (رزا) خواهان آن است که – حقوق صنفی خبرنگاران و روزنامه نگارن از سوی مراکز حقوقی و اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد – انجمن های صنفی از حمایت قانونی و حقوقی و دولتی برای عملیاتی ساختن نیازهای اهالی خبر و روزنامه قرار گیرند – مدیران مسوول و سردبیران موقعیت و جایگاه زنان روزنامه نگار و خبرنگار را فارغ از رفتارهای کلیشه ای در جامعه تدوین نمایند .

رئیس انجمن روزنامه نگاران زن (رزا) استان کهگیلویه و بویراحمد

اعظم رحمانپور